آغاز کشتی فرنگی قهرمانی آسیا تا ساعتی دیگر در هند/ کلینیک داوری برگزار شد

قرعه کشی اوزان دهگانه رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در شهر دهلی نو محل برگزاری این رقابت‌ها انجام شد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، این رقابت‌ها از ساعت ۹:۳۰ امروز (سه شنبه) به وقت تهران و با برگزاری مسابقات اوزان ۵۵، ۶۳، ۷۷، ۸۷ و ۱۳۰ کیلوگرم آغاز می‌شود و طبق برنامه نفرات برتر رقابت‌های پنج وزن نخست امشب مشخص می‌شوند و مسابقات اوزان ۶۰، ۶۷، ۷۲، ۸۲ و ۹۷ کیلوگرم نیز روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

آغاز رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا تا ساعتی دیگر در هند

بر همین اساس نتایج قرعه نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۵۵ کیلوگرم که ۹ نفر حضور دارند پویا ناصرپور پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف دونگ هیوک وون از کره جنوبی می‌رود و در صورت پیروزی بر این حریف در مرحله نیمه نهایی با برنده کشتی گیران هند و عربستان روبرو خواهد شد.


بیشتر بخوانید: اخطار اتحادیه جهانی کشتی به مربی خاطی ایران در جام تختی


در وزن ۶۰ کیلوگرم مهدی محسن نژاد پس از استراحت در دور اول در دور دوم با کرار البدهان از عراق مصاف می‌دهد وی در صورت گذر از این کشتی گیر در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده دیدار میان کشتی گیران کشور‌های قزاقستان، قرقیزستان، تایلند و مغولستان می‌رود. در این وزن ۱۰ کشتی گیر حضور دارند.

در وزن ۶۳ کیلوگرم که ۱۰ کشتی گیر شرکت کرده اند میثم دلخانی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با یوشیکی یامادا از ژاپن کشتی می‌گیرد و در صورت پیروزی در این دیدار در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با پیروز دیدار میان کشتی گیران قرقیزستان، هند، ازبکستان و قزاقستان کشتی می‌گیرد.

در وزن ۶۷ کیلوگرم حسین اسدی در دور نخست به مصاف قمراف از تاجیکستان می‌رود و در صورت گذر از این حریف در دور دوم با برنده آسیکیف از قرقیزستان و ساتایف از قزاقستان کشتی می‌گیرد. در این وزن ۱۱ نفر حضور دارند.

در وزن ۷۲ کیلوگرم که ۹ نفر شرکت کرده اند امین کاویانی نژاد پس از استراحت در دور اول در دور دوم با یان چن از چین تایپه مبارزه می‌کند و در صورت غلبه بر این حریف در دور دوم و مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده دیدار میان جی هون کیم از کره جنوبی و روسلان تساریف از قرقیزستان می‌رود.

در وزن ۷۷ کیلوگرم پژمان پشتام در دور نخست با بهزاد عمراف از ازبکستان پیکار می‌کند و در صورت پیروزی در این دیدار در دور بعد به مصاف برنده کشتی میان مصلح الدین اوروکوف از تاجیکستان و بدر از قطر می‌رود. در این وزن ۱۳ نفر حضور دارند.

در وزن ۸۲ کیلوگرم که ۷ کشتی گیر حضور دارند مسابقات به صورت دوره‌ای و در دو گروه برگزار می‌شود و مهدی ابراهیمی در گروه A با سینگ هارپرت از هند، ساتوکی موکایی از ژاپن و یوگنی پولیوادوف از قزاقستان مصاف خواهد داد.

در وزن ۸۷ کیلوگرم بهروز هدایت در دور اول استراحت می‌کند و در دور دوم به مصاف رستم آساکولوف از ازبکستان می‌رود در این وزن ۹ کشتی گیر شرکت کرده اند.

در وزن ۹۷ کیلوگرم که ۱۰ نفر حضور دارند محمدهادی ساروی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف هاردیپ از هند می‌رود.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده در دور اول با شادوکایف از قزاقستان کشتی می‌گیرد و در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده کشتی گیران ژاپن و عراق می‌رود. در این وزن ۸ نفر شرکت کرده اند.

کلینیک داوری رقابت‌های کشتی بزرگسالان قهرمانی آسیا برگزار شد

محمد مصلایی پور داور درجه S۱ کشورمان در مورد آخرین قوانین و مقررات مطرح شده در کلینیک داوری رقابت‌های کشتی بزرگسالان قهرمانی آسیا در هند گفت: کلینیک داوران با مدرسی کمال بوعزیز از کشور تونس برگزار شد.

آغاز رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا تا ساعتی دیگر در هند

در این کلینیک در مورد انگشت گرفتن‌ها و حالت‌های اخطار، چگونگی تشخیص فعال و غیر فعال بودن کشتی گیران، امتیاز‌ها در مورد اجرای فنون تأکید شد و از داوران خواسته شد قوانین را مطابق مقررات اعلام شده بر روی تشک پیاده سازی کنند. در این مورد به طور مثال پیچاندن انگشتان نگاتیو (منفی، در ادامه تذکر و اخطار) و حالت پنجه تو پنجه پاسیو (کم کاری و در ادامه اخطار کم کاری) محسوب می‌گردد.

وی در مورد تغییرات قوانین داوری افزود: قوانین داوری تغییر نداشته، اما در مورد رده‌ی سنی کشتی گیران دیگر ابتدای سال میلادی در هنگام پذیرش کشتی گیران ملاک نخواهد بود و سن کشتی گیر از زمان تولد تا زمان برگزاری مسابقات محاسبه خواهد شد. به طور مثال کشتی گیران رده جوانان که ١٨ ساله بودند قبلا باید با رضایت نامه والدین و نامه پزشکی در سر وزن کشی حاضر می‌شدند و مجاز به شرکت در رده بزرگسالان بودند و این ١٨ سال را تنها سال میلادی جاری تعیین می‌کرد، اما با قانون جدید اگر کشتی گیری با شرایط فوق بخواهد برای مثال در رده بزرگسالان کشتی بگیرد، دیگر سال جاری را به تنهایی مد نظر قرار نمی‌دهند و در صورتی که تاریخ روز و ماه تولدش مربوط به قبل از تاریخ وزن کشی بوده و ١٨ سال را تمام کرده باشد دیگر نیازی به ارائه مدارک فوق ندارد.

مصلایی پور ادامه داد: همچنین مربیانی که پس از پایان کشتی چلنچ کنند یا اعتراضی به نحوه داوری داشته باشند ابتدا کارت زرد دریافت خواهند کرد و در صورت ادامه کارت قرمز خواهند گرفت و از سوی اتحادیه جهانی نیز ۱۰ هزار فرانک سوئیس جریمه خواهند شد.


بیشتر بخوانید: طالقانی: مسابقات جوانان کشور باید در شأن نام سردار سلیمانی برگزار شود


وی گفت: مصدومیت حتما باید در خلال مسابقه و با تایید پزشک اتحادیه جهانی باشد و در غیر اینصورت مصدومیت محسوب نمی‌گردد. از سوی دیگر اگر کشتی گیری نامه مصدومیت داشته و حریف او به فینال برسد و او بتواند در شانس مجدد قرار گیرد، حتما پزشک اتحادیه جهانی باید به او مجوز شرکت مجدد درمسابقه را بدهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پس از برگزاری کلینیک داوران اعزامی به رقابت‌های قهرمانی آسیا آخرین موارد مطرح شده را به کادر فنی تیم ملی کشتی انتقال دادند.

سعید عباسی، نیما صادقی و مهدی بشیری داوران درجه S۱ دیگر نمایندگان کشورمان در این کلینیک بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار