حبس تعزیری، جزای جعل نشان استاندارد و تولید روغن موتور غیراستاندارد

رئیس اداره حقوقی اداره کل استاندارد خوزستان از محکومیت عامل جعل نشان استاندارد و تولید و توزیع روغن موتور غیراستاندارد به ۱۰ سال حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مرضیه دهدشتی زاده رئیس اداره حقوقی اداره کل استاندارد استان خوزستان گفت: به موجب قانون سازمان ملی استاندارد ایران تمامی تولید کنندگان کالای مشمول استاندارد اجباری موظف به اخذ گواهینامه استاندارد مطابق با نوع فرآورده‌های تولیدی و تمدید آن در مواعد مشخص هستند.

او افزود: لذا تولید، توزیع، تمرکز و فروش هرگونه کالا و خدمات با کیفیت پایین‌تر از استاندارد و یا فاقد نشان استاندارد و همچنین بکار بردن این نشان که علامتی دولتی است بر روی کالا بدون اخذ مجوز از سازمان ملی استاندارد جرم بوده و مجازات قانونی خود را در بردارد.

دهدشتی زاده اظهار داشت: طی بازرسی کارشناسان این اداره کل از تعویض روغنی‌های شهرستان دزفول و اندیمشک، روغن موتور فاقد کیفیت و با جعل نشان استاندارد بر روی آن‌ها مشاهده و توقیف گردید، که پس از پیگیری بازرسان و دایره حقوقی این اداره کل محل تولید و توزیع آن‌ها و مقادیر زیادی روغن موتور و قوطی خالی روغن موتور کشف و توقیف گردید.

این مقام مسئول تصریح کرد: پس از سیر مراحل قانونی در مراجع قضایی، مسئول واحد به اتهام جعل این نشان دولتی به ۱۰ سال حبس تعزیری و به علت اخذ نکردن پروانه استاندارد و تولید و توزیع روغن‌های غیراستاندارد جمعاً به پرداخت مبلغ ۵۴۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم گردید.

رئیس اداره حقوقی اداره کل استاندارد خوزستان در پایان از همشهریان خواست درصورت مشاهده هرگونه کالای فاقد نشان استاندارد و یا با کیفیت پایین‌تر از حد استاندارد مراتب را با تلفن ۱۵۱۷ و یا پایگاه اطلاع رسانی isiri.org در سامانه رسیدگی به شکایات مردمی اداره کل استاندارد خوزستان در میان بگذارند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.