واحد‌های صنفی عرضه کننده کالا‌های فاقد استاندارد جریمه شدند

مدیرکل استاندارد استان خوزستان گفت: واحد‌های صنفی عرضه کننده کالا‌های فاقد استاندارد در اهواز به پرداخت ۴۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا دهدشتی زاده مدیرکل استاندارد استان خوزستان گفت: استفاده از کالای با کیفیت یکی از حقوق طبیعی هر فردی در جامعه است، به عبارت دیگر تمام عوامل موثر در تولید کالای مورد نیاز مردم ملزم به رعایت قوانینی هستند که قانونگذار در آن مورد وضع کرده است.

او افزود: مطابق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد نیز "هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالا‌ها و خدماتی، اجباری اعلام شود پس از انقضای مهلت‌های مقرر، تولید، تمرکز، توزیع و فروش این‌گونه کالا‌ها و خدمات بدون علامت استاندارد و یا بدون تأیید سازمان، ممنوع است و کالا‌های مربوطه توقیف و با متخلف طبق قانون برخورد می‌شود. "

دهدشتی زاده اظهار داشت: کارشناسان سازمان مجازند به دستور سازمان به محل‌های تولید، بسته بندی، تمرکز، عرضه و فروش کالا‌ها و یا خدمات مشمول استاندارد اجباری وارد شوند و به بازرسی و نمونه برداری بپردازند.

مدیرکل استاندارد استان خوزستان تصریح کرد: طی بازرسی‌های بعمل آمده از واحد‌های صنفی کلانشهر اهواز تعداد ۵ فروشگاه کالای برق که اقدام به عرضه عمده لوازم برقی و الکتریکی فاقد نشان و کیفیت مطلوب استاندارد در سطح استان می‌نمودند شناسایی و ضمن توقیف و جمع آوری محصولات فاقد استاندارد، متخلفان به مرجع قضایی معرفی شدند.

این مقام مسئول ادامه داد: پس از طی مراحل قانونی از سوی دایره حقوقی این اداره کل، دادگاه آن‌ها را جمعاً به پرداخت مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم نمود.

او در انتها از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه کالای فاقد نشان استاندارد و یا با کیفیت پایین‌تر از حد استاندارد مراتب را با تلفن ۱۵۱۷ و یا پایگاه اطلاع رسانی isiri.org، سامانه رسیدگی به شکایات مردمی اداره کل استاندارد خوزستان در میان بگذارند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.