انجام ۶۱ هزار و ۹۱۵ آزمون استاندارد بر روی نمونه‌های دریافتی

کارشناس اداره کل استاندارد استان خوزستان از ابتدای سال جاری تاکنون، ۶۱ هزار و ۹۱۵ آزمون استاندار بر روی نمونه‌های دریافتی انجام شد.

منا علی زاده کارشناس اداره کل استاندارد استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: از ابتدی سال تاکنون ۶۱ هزار و ۹۱۵ مورد آزمون بر روی نمونه‌های دریافتی از واحد‌های تولیدی، واحد‌های صنفی، محموله‌های صادراتی و وارداتی، تعیین تعرفه گمرکی و سایر قسمت‌ها توسط آزمایشگاه‌های اداره کل و آزمایشگاه‌های همکار تائید صلاحیت شده توسط این اداره کل انجام شده است.

او بیان داشت: براساس نتایج به دست آمده ۳۴ هزار و ۵۵۹ نمونه قبول و ۷۳۲ نمونه نیز مردود و مغایر با استاندارد‌های ملی مربوطه بوده است.

علی زاده تصریح کرد: این اداره کل دارای ۲۷ آزمایشگاه تخصصی بوده و ۱۱۸ آزمایشگاه همکار نیز زیر نظر این اداره کل فعالیت می‌نمایند که توان انجام آزمون بیش از ۶۵۰ استاندارد در زمینه‌های مختلف از جمله؛ غذایی، کشاورزی، شوینده ها، لوازم بهداشتی، مصالح ساختمانی، فرآورده‌های نفتی، وسایل نقلیه و... را دارا هستند.

کارشناس اداره کل استاندارد استان خوزستان اظهار داشت: در این مدت ۳۶ گواهینامه تمدید، یک مورد صدور، ۵ مورد تعلیق و ۵۰ مورد بازرسی از آزمایشگاه‌های همکار صورت گرفته است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.