یک واحد طلافروشی در اهواز به پرداخت ۴۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد

مدیرکل اداره استاندارد استان خوزستان از محکومیت یک باب طلافروشی در اهواز به پرداخت ۴۰ میلیون ریال جزای نقدی به دلیل ممانعت از بازرسی و نمونه برداری خبر داد.

رضا دهدشتی زاده مدیرکل اداره استاندارد استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: براساس ماده ۱۹ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد مصوب ۹۶، کارشناسان سازمان استاندارد ایران مجاز هستند به دستور سازمان به محل‌های تولید، بسته بندی، تمرکز، عرضه و فروش کالا‌ها و یا خدمات مشمول استاندارد اجباری وارد شوند و به بازرسی و نمونه برداری بپردازند.

او با بیان اینکه با توجه به تبصره یک ماده مذکور، کارشناسان سازمان در انجام وظایف قانونی خود به عنوان ضابط دادگستری محسوب می‌شوند، اظهار داشت: در جریان بازرسی‌های بعمل آمده از طلافروشی ها، یک واحد صنفی علیرغم ارائه کارت شناسائی و حکم بازرسی، از بازرسی و نمونه برداری کارشناسان و بازرسان این اداره کل ممانعت و جلوگیری نمود که به موجب قانون به مراجع قضایی معرفی شد.

دهدشتی زاده بیان کرد: پس از طی مراحل قانونی از سوی دایره حقوقی این اداره کل، دادگاه این متخلف را به پرداخت مبلغ ۴۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.

این مقام مسئول در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه کالای فاقد نشان استاندارد و یا با کیفیت پایین‌تر از حد استاندارد مراتب را با تلفن ۱۵۱۷ سامانه رسیدگی به شکایات مردمی اداره کل استاندارد خوزستان در میان بگذارند.

انتهای پیام/گ

محکومیت واحد صنفی متخلف به پرداخت جزای نقدی

برچسب ها: استاندارد ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.