کارشناس اداره کل استاندارد استان خوزستان گفت: ۱۱ هزار و ۵۲۷ آزمون استاندارد بر روی نمونه‌های دریافتی در سطح استان طی مهرماه امسال انجام شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، منا علیزاده کارشناس اداره کل استاندارد استان خوزستان گفت: ۱۱ هزار و ۵۲۷ مورد آزمون بر روی نمونه‌های دریافتی از واحد‌های تولیدی، واحد‌های صنفی، محموله‌های صادراتی و وارداتی، تعیین تعرفه گمرکی و سایر قسمت‌ها با همکاری آزمایشگاه‌های اداره کل و آزمایشگاه‌های همکار تائید صلاحیت شده طی مهرماه امسال انجام شد.

او با بیان اینکه بر اساس نتایج به دست آمده ۴ هزار و ۸۵ نمونه قبول و ۲۸ نمونه نیز مردود و مغایر با استاندارد‌های ملی مربوطه بود، افزود: این اداره کل دارای ۲۷ آزمایشگاه تخصصی بوده و ۱۱۸ آزمایشگاه همکار نیز زیر نظر این اداره کل فعالیت می‌کند.

علیزاده توان این آزمایشگاه‌ها را انجام آزمون بیش از ۶۵۰ استاندارد در زمینه‌های مختلف از جمله؛ غذایی، کشاورزی، شوینده ها، لوازم بهداشتی، مصالح ساختمانی، فرآورده‌های نفتی، وسایل نقلیه و ... عنوان کرد و اظهار داشت: در مهرماه امسال ۳ گواهینامه تمدید و ۶ مورد بازرسی از آزمایشگاه‌های همکار صورت گرفته و ۳۱۱ وسیله آزمایشگاهی نیز کالیبره شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.