بیش از ۴۱ هزار آزمون استاندارد بر روی نمونه‌های دریافتی انجام شد

کارشناس اداره کل استاندارد خوزستان از انجام بیش از ۴۱ هزار آزمون استاندارد بر روی نمونه‌های دریافتی از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

منا علیزاده کارشناس اداره کل استاندارد خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۴۱ هزار و ۸۲۰ مورد آزمون بر روی نمونه‌های دریافتی از واحد‌های تولیدی، واحد‌های صنفی، محموله‌های صادراتی و وارداتی، تعیین تعرفه گمرکی و سایر قسمت‌ها توسط آزمایشگاه‌های اداره کل و آزمایشگاه‌های همکار تائید صلاحیت شده توسط این اداره کل انجام شده است.

او اظهار داشت: براساس نتایج به دست آمده، ۲۰ هزار و ۳۸۱ نمونه قبول و ۲۶۵ نمونه نیز مردود و مغایر با استاندارد‌های ملی مربوطه بوده است.

علیزاده تصریح کرد: این اداره کل دارای ۲۷ آزمایشگاه تخصصی بوده و ۱۱۸ آزمایشگاه همکار نیز از سوی این اداره کل تائید صلاحیت شده اند که توان انجام آزمون بیش از ۶۵۰ استاندارد در زمینه‌های مختلف از جمله غذایی، کشاورزی، شوینده ها، لوازم بهداشتی، مصالح ساختمانی، فرآورده‌های نفتی، وسایل نقلیه و... دارند.

این مقام مسئول بیان داشت: طی مدت مذکور، ۲۷ گواهینامه، تعلیق یک گواهینامه و ۲۹ مورد بازرسی از آزمایشگاه‌های همکار نیز تمدید شد.

انتهای پیام/گ

انجام آزمون استاندارد بر نمونه‌های دریافتی

برچسب ها: استاندارد ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار