رابط منطقه 17 شهرداری تهران مطرح کرد:

هزینه نگهداشت طرح راه‌آهن تهران_تبریز برای شهرداری سنگین است

آقاجانی گفت:‌ هزینه نگهداشت طرح راه‌آهن تهران_تبریز برای شهرداری بسیار سنگین است که به یکی از چالش‌های مدیریت شهری بدل شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،محسن آقاجانی رابط منطقه ۱۷ شهرداری تهران که جهت ارائه گزارش شورایاری در صحن شورای شهر تهران حضور پیدا کرده بود، در گزارش خود با اشاره به این نکته که منطقه ۱۷ با ۸۲۲ هکتار از مناطق کوچک پایتخت است، گفت: منطقه ۱۷ دارای ۲۸۰ هزار نفر جمعیت است که از کمبود فضای سبز، بالا بودن بافت فرسوده و کمبود بودجه و اعتبارات رنج می‌برد.

وی در تشریح فرصت‌های منطقه ۱۷ شهرداری تهران گفت: بازار مبل یافت‌آباد و بازار آلمینیوم از فرصت‌های ویژه منطقه ۱۷ است که در کنار آن می‌توانیم به بازار سرامیک و کیف و کفش اشاره کنیم.

آقاجانی در تشریح تهدید‌های موجود در منطقه ۱۷ نیز افزود: منطقه ۱۷ از فرسوده‌ترین مناطق پایتخت است که با توجه به معابر نفوذ ناپذیر اگر حادثه‌ای رخ دهد مدیریت بحران آن بسیار دشوار است و می‌توان از اهم اقدامات شهرداری و شورایاری به مشارکت در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی منطقه اشاره کرد که یکی از نتایج آن راه‌اندازی مجدد سینما بهاران بعد از ۵ سال بود که این سینما توانایی برابری با سینما آزادی دارد.

او ادامه داد: در شورایاری و شهرداری برای حل مشکل روشنایی معابر و فاضلاب منطقه کار شده است و از دیگر مشکلات منطقه باید به پروژه ملی راه‌آهن تهران و تبریز اشاره کرد که این طرح زمانی شروع شد، اما نهایی نشد و امروز به یک بحران تبدیل شده است.

رابط منطقه ۱۷ شهرداری تهران تصریح کرد: شریان اصلی شمال و جنوب ما مربوط به پروژه راه‌آهن تهران _تبریز و تهران _ اهواز است که نگهداشت این پروژه برای شهرداری هزینه‌های سنگینی را رقم زده و اگر شما به منطقه ۱۷ مراجعه کنید و از این طرح بازدیدی کنید با زیرگذر ۹ کیلومتری مواجه می‌شوید که از گاز مونوکسید پر شده و اگر قطاری در این مسیر دچار مشکل و یا حادثه‌ای شود هیچ فردی از آن زنده بیرون نمی‌آید.

آقاجانی با اشاره به بافت فرسوده منطقه، گفت: از مجموع بافت فرسوده منطقه ۱۷، ۱۵۰ هکتار آن از نوع بافت فرسوده درجه ۳ و ۱۷۰ هکتار آن از شکل بافت فرسوده درجه ۱ و ۲ است و مردم هیچ نیز علاقه‌ای تجمیع‌سازی ندارند.

او تأکید کرد: ۵۰ درصد منطقه ما بافت ناپایدار دارد و من می‌خواهم که شهردار تهران در بحث بودجه نگاه یکسان به مناطق را کنار بگذارد، زیرا ۳۰ درصد سهم منطقه ۱۷ با ۳۰ درصد سهم منطقه ۱ قابل قیاس نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار