۷۰ آموزشگاه استثنایی کردستان، میزبان پویش مدرسه سالم

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از اجرای پویش مدرسه سالم در راستای ارتقای سلامت و تندرستی دانش آموزان در ۷۰ مدرسه با نیازهای ویژه این استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،خلیل رنجبر،رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان اظهار داشت: پویش مدرسه سالم در مدارس دوره پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه پیش‌حرفه‌ای دوره اول و حرفه‌ای دوره دوم در ۷۰ مدرسه مستقل و ضمیمه شهری و روستایی برای حدود یک هزار و ۳۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه دختر و پسر در شهرستان‌ها و مناطق تابعه آموزش و پرو رش استان در حال اجرا است.

او افزود: کارگاه‌های آموزشی پویش ملی مبارزه با سرطان، آموزش پیشگیری از دیابت، ارتقای آگاهی و دانش بهداشتی وتقویت رفتارهای مثبت بهداشتی از جمله برنامه‌هایی است که به منظور کاهش مخاطرات جسمی، روحی و اجتماعی دانش آموزان با نیازهای ویژه در قالب این پویش در مدارس اجرا می‌شود.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه بعد از خانواده، مدرسه مهمترین نقش را در سلامت دانش آموز دارد، اضافه کرد: دانش آموز در مدرسه علاوه بر یادگیری مهارت خواندن و نوشتن، دانش‌ها، نگرش‌ها و رفتارهای جدید را می‌آموزد که این رفتارها علاوه بر تأثیر برسلامت فردی، نقش تعیین کننده در سلامت خانواده و جامعه دارد.

او با تاکید بر اینکه آموزش صحیح دانش آموزان در پیشگیری از بیماری‌ها می تواند نقش بسیار مهمی داشته باشد، یادآور شد: فرهنگ پیشگیری از بیماری و رعایت بهداشت باید در جامعه به صورت یک فرهنگ عمومی درآید که در همین راستا نقش مدارس بسیار مهم است.

رنجبر تاکید کرد: آموزش و پرورش با نیازهای ویژه استان با هدف ارتقای سلامت روحی و جسمی دانش آموزان اقداماتی نظیر کنترل تغذیه دانش آموزان در قالب اجرای برنامه صبحانه سالم، زیبا سازی فضای آموزشی با اجرای طرح حیاط پویا و شاداب سازی مدارس را در قالب برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های شاد جشن هفت سین و یلدا اجرا کرده است.

در سال تحصیلی جاری حدود هشت هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه (استثنایی) در مدارس عادی و مراکز آموزشی ویژه استان مشغول به تحصیل هستند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.