رئیس ستاد اقامه نماز استان قم؛

از نمازخانه هتل‌ها و مجتمع‌های بین راهی در نوروز بازدید می شود

خامه یار گفت: از نمازخانه هتل‌ها، اقامتگاه‌ها، بوستان‌ها در ایام نوروز بازدید می‌شود که این بازدید‌ها از ۵ اسفند آغاز خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،محمد خامه یار رئیس ستاد اقامه نماز استان قم در نشست خبری که در ستاد اقامه نماز استان قم برگزار شد،گفت:در ایام نوروز در چهار سطح گروه نظارت و ارزیابی به بازدید از نمازخانه‌های اماکن مختلف اهتمام دارند.

رئیس ستاد اقامه نماز قم افزود: در سطح دو بازدید از بوستان‌ها، خیمه‌های نماز و توقف گاه‌ها انجام می‌شود، سطح سه نیز به بازدید از نمازخانه‌های مدارس، اماکن و اقامتگاه‌های نوروزی اختصاص دارد که توسط آموزش و پرورش صورت می‌گیرد و سطح چهار نیز به بازدید از مجتمع‌های بین راهی اختصاص دارد که حدود ۱۷۰ مجتمع بین راهی در این راستا مورد بازدید قرار می‌گیرند.

خامه یار با تشریح این چهار سطح گروه نظارتی عنوان کرد: در سطح نخست از هتل‌ها و اقامتگاه‌ها توسط ستاد اقامه نماز و دستگاه‌های ذیربط بازدید صورت می‌گیرد که یاوران نماز نیز در این راستا با ستاد اقامه نماز همراهی می‌کنند.

او اضافه کرد: شروع بازدید توسط کارگروه‌ها از پنجم اسفندماه آغاز می‌شود و به تناسب هرمکانی بازدید انجام می‌شود.

خامه یار با بیان اینکه فضای رقابتی مناسب برای نمازخانه‌ها ایجاد کردیم، گفت: هرچند وضعیت نمازخانه‌ها مطلوب نیست، اما نسبت به سایر استان‌های وضعیت بهتری را شاهد هستیم.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم تصریح کرد: نماز جماعت در دو نوبت ظهر و شب در سال گذشته با کمک شهرداری اقامه شد که این برنامه مانند سال گذشته به قوت خود باقی است و مکان‌هایی که مانند بوستان‌ها و پارک‌ها که مسافران بیشتری در آن مکان‌ها حضور دارند نماز جماعت صبح نیز اقامه می‌شود.

خامه یار با اشاره به دستور آیت الله اعرافی مدیرحوزه‌های علمیه سراسر کشور مبنی بر تشکیل کارگروهی با ۱۰ نهاد عنوان کرد: شاخص‌ترین این نهاد‌ها را استانداری، حوزه‌های علمیه، آموزش و پرورش، اداره کل تبلیغات، اداره کل اوقاف و امور خیریه هستند که نسبت به بررسی نواقص و مشکلاتی که مردم برای اقامه نماز گزارش می‌کنند را مورد بررسی قرار دهند و گزارش آن را به حوزه‌های علمیه ارائه بدهند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم در ادامه از برگزاری اجلاس سراسری نماز با موضوع نماز و مدرسه خبر داد و بیان کرد: از دوماه گذشته ۱۰۰ برنامه نشست دانش آموزی برگزار کردیم و ۲۰۰ برنامه تا پایان اسفند نیز در دستور کار است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.