در ۱۰ ماهه امسال سه هزار و ۵۸۱ شغل توسط کمیته امداد خراسان جنوبی ایجاد شده است که این نهاد از ارائه جزئیات و آمار تفکیکی اشتغال و فهرست افراد برخوردار از اشتغال خوداری می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی می‌گوید انتشار جزئیات عملکرد این دستگاه در حوزه اشتغال دردی را دوا نمی‌کند.

آقای حسینی این مطلب را در پاسخ به خبرنگاری از باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد که از او جزئیات و آمار تفکیکی اشتغال و فهرست افراد برخوردار از اشتغال ایجاد شده در پروژه‌های این اداره کل در ده ماه گذشته را خواستار شده بود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی صرفا با اشاره به اینکه در ۱۰ ماهه امسال دو هزار و ۸۹۶ طرح اشتغالزایی در استان اجرایی شده است افزود: این طرح‌ها سه هزار و ۵۸۱ شغل ایجاد کرده است.

معاون اشتغال و خود کفایی کمیته امداد با بیان اینکه طرح‌های اشتغال کمیته امداد در زمینه‌های کشاورزی، دامداری، صنفی، صنعتی، صنایع دستی و خدمات است گفت: ارائه امار جزئی از هر حوزه، کار دشواری است و تنها داده‌های کلی اشتغال ایجاد شده در هر حوزه و همچنین اطلاعات تفکیکی شهری و روستایی یا اشتغال ایجاد شده توسط زنان و مردان قابل ارائه است.

او افزود: ارائه جزئیات آمار اشتغال به خبرنگار چه دردی از مردم را دوا می‌کند.

حسینی همچنین خبرنگار باشگاه را خبرنگاری کم تجربه توصیف کرد و گفت که در پانزده سال گذشته هیچ خبرنگاری چنین سوالی از او نپرسیده است.

برنا مسئول روابط عمومی  اداره کل کمیته امداد نیز با اشاره به اینکه ارائه چنین آماری جزو خط قرمز ماست افزود: فهرست افراد برخوردار از اشتغال محرمانه است و امکان ارائه جزئیات اطلاعات نیست.

سلم آبادی مدیرکل کمیته امداد پیشتر در همایش انقلاب اسلامی، توانمندی سازی و تحکیم خانوده که ویژه زنان زیر پوشش این نهاد برگزار شد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۰ میلیارد تومان منابع اشتغال پرداخت و منجر به ایجاد سه هزار و ۶۰۰ شغل شده است.

او در این همایش منابع سال جاری کمیته امداد را ۱۵۷ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در سال جاری تعهد کمیته امداد استان ایجاد ۵ هزار فرصت شغلی است.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.