رشد سهم زنان فارس در اشتغال

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: با کسب رتبه نخست فارس در کاروزی فارغ‎التحصیلان بخش کشاورزی در کشورسهم زنان فارس در اشتغال افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سهراب مختاری با اشاره به کسب رتبه اول این استان در کاروزی فارغ‎التحصیلان بخش کشاورزی در کشور، گفت: ۴ هزار و ۳۱۶ نفر کارورز که ۲ هزار و ۸۸۶ نفر از آنان را بانوان تشکیل می‌دهند، در بخش کشاورزی شاغل شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: براساس آمار‌ها از آخرین سرشماری در سال ۹۵، کل جمعیت استان فارس ۴ میلیون و ۸۵۱ هزار و ۲۷۴ نفر بود که دو میلیون و ۳۹۰ هزار و ۲۳ نفر از این تعداد را زنان تشکیل می‌دادند.

او آمار جمعیت بانوان شاغل براساس آخرین سرشماری انجام شده را ۲۲۸ هزار و ۶۴۲ نفر اعلام کرد و گفت: براساس همین آمار، شمار زنان بیکار ۶۵ هزار و ۷۳۴ نفر و نرخ بیکاری ۲۲.۳ درصد و نرخ مشارکت اقتصادی بانوان ۱۴.۵ درصد بوده است.

مختاری با بیان اینکه در این سرشماری نرخ بیکاری زنان جوان ۱۵ تا ۲۴ ساله ۴۴ درصد محاسبه شده بود، عنوان کرد: سهم اشتغال بخش خصوصی و عمومی براساس آخرین آمار، به ترتیب ۷۳.۹ و ۲۶.۱ درصد و سهم اشتغال در بخش‌های کشاورزی ۱۲.۹، صنعت ۳۶.۸ و خدمات ۶۰.۳ درصد بوده است. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس شمار بانوان مقرری بگیر بیمه بیکاری در ۱۰ ماهه امسال را ۱۴ هزار و ۱۰۴ نفر اعلام کرد و افزود: این در حالیست که پارسال تعداداین افراد ۱۳ هزار و ۲۵۱ نفر بوده است.

او همچنین اشتغال مجدد مقرری بگیران بیکاری در پارسال را ۶۵۸ نفر و از ابتدای امسال تاکنون را ۵۰۹ نفر اعلام و اضافه کرد: در یکسال اخیر، ۱۰ هزار و ۴۳۴ زن در موسسه‌های کاریابی فارس ثبت نام کرده و ۲ هز ار و ۸۲۸ نفر آنان مشغول به کار شده‌اند.

مختاری افزود: امسال ۱۷ هزار و ۸۵۸ شغل در ۸۵ فقره از کارگاه‌های منطقه، به واسطه تلاش‌های ملی و استانی انجام شده در بخش‌های مختلف و حفظ فرصت‌های شغلی موجود در کمیسیون کار و کارگری و کارگروه‌های اشتغال و رفع موانع تولید و اقتصادی، در فارس حفظ شده است.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

مختاری تعداد بیمه شدگان شاغل زن از محل مشوق‌های بیمه‌ای را ۷۷۳ نفر اعلام کرد و گفت: فارس با داشتن ۶۳۳ تعاونی مربوط به زنان، رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار