راه اندازی سامانه ثبت الکترونیکی دادخواست کارگران در فارس

سامانه ثبت الکترونیکی شکایات و دادرسی برای طرح شکایات از سوی کارگران و کارفرمایان در استان فارس راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سهراب مختاری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: با افتتاح  سامانه ثبت الکترونیکی شکایات و دادرسی تمام کارکنان زیر پوشش تأمین اجتماعی می‌توانند دادخواست خود را به صورت غیر حضوری ثبت کنند.

او، بیان کرد: کارگران و کارکنان برای استفاده از خدمات این زیر سامانه‌ها و ثبت شکایت و دادخواست خود به صورت الکترونیک، باید ابتدا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و نسبت به دریافت نام کاربری و گذرواژه (رمز عبور) اقدام کنند، و با ورود به سامانه جامع روابط کار به نشانی www.prkar.mcls.gov.ir و وارد کردن نام کاربری و رمز عبور شکایت خود را بدون مراجعه حضوری به ادارات کار و گذشتن زمان ثبت کنند.

مختاری تصریح کرد: کارگران با همراه داشتن کارت ملی، کارفرمایان حقیقی با کارت ملی و جواز فعالیت صنفی و کارفرمایان حقوقی هم با کارت ملی مدیرعامل و تصویر آخرین روزنامه رسمی که نام مدیرعامل و نشانی دفتر مرکزی در آن قید شده باشد، باید فقط یکبار برای احراز هویت و عضویت در سامانه جامع روابط کار و برخورداری از کارپوشه الکترونیک به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با بیان اینکه زیر سامانه جامع روابط کار به نشانی www.prkar.mcls.gov.ir برای طرح شکایات از سوی کارگران و کارفرمایان در ۲۰ استان راه اندازی شده، افزود: تا کنون ۱۸ هزار و ۱۰۱ کارگر و ۵۳۴ کارفرما در استان این سامانه ثبت نام کرده اند و فارس رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

مختاری اضافه کرد: در سامانه جامع روابط کار به منظور ارائه خدمات بیشتر و شفاف تر، همه امور مربوط به گروه کارگری و کارفرمایی کشور به صورت الکترونیک ارائه می‌شود.

او، اظهار کرد: این سامانه ۴۹ زیر مجموعه دارد که تاکنون ۱۹ مورد فعال شده است و مهمترین این امور مربوط به طرح شکایت کارگران از تخلفات برخی کارفرمایان در حوزه‌های مختلف از جمله حقوق و دستمزد، عیدی و سنوات است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس تاکید کرد: در استان‌های فارس، تهران، کرمان، مازندران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گیلان، سمنان، سیستان و بلوچستان، یزد، بوشهر، اردبیل، البرز، قم، ایلام، مرکزی، قزوین، بندرعباس و گلستان خدمات الکترونیک به جامعه کارگری و کارفرمایی ارائه می‌شود.

منبع: صدا و سیما

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.