توزیع ۱۵۰ هزار اصله نهال جنگلی در هفته منابع طبیعی

مدیر کل منابع طبیعی فارس گفت: همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و جشن درختکاری ۱۵۰ هزار اصله نهال جنگلی در سطح مناطق و رویشگاههای جنگلی استان توزیع و کاشته می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، شهرام منتصری گفت: در هفته منابع طبیعی سال جاری ۱۵۰ هزار اصله نهال از گونه‌های جنگلی از جمله بنه، بادام کوهی، سرو شیراز، ابریشم مصری، کٌنار، اکاسیتا، سرو زربین، سرو نقره‌ای و کاج تهران توزیع و در رویشگاه‌های مختلف استان کاشته خواهد شد.

او، از توان تولید بیش از ۹۰۰ هزار اصله نهال گلدانی در بزرگترین نهالستان منابع طبیعی فارس خبر داد و گفت: در نهالستان شهیدروستا آب باریک شیراز نهال ۲۹ گونه جنگلی در حال تولید است که به تدریج در سالهای آینده نیاز جنگل کاری‌ها را تأمین خواهد کرد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با اشاره به تولید این تعداد نهال جنگلی گفت: سطح وسیعی از اراضی و مناطق جنگلی درسطح شهرستانهای استان نیاز به جنگل کاری و احیا دارند که با تولید نهال در این نهالستان این نیاز مرتفع خواهد شد.

او افزود: این نهال‌ها در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های بخش جنگل کاری، شامل پارک‌های جنگلی، ایجاد فضای سبز و توسعه درختکاری استفاده خواهند شد.

منتصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی در برگزاری مراسم‌های مختلف نهال کاری در ایام هفته منابع طبیعی اظهار داشت: تقویت و احیا مناطق و رویشگاههای جنگلی از جمله مهترین اهداف تولید نهال در نهالستانهای جنگلی است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با اشاره به برنامه ریزی های مناسب جهت افزایش سرانه فضای سبز و پوشش جنگلی استان، بر ترویج فرهنگ صیانت از منابع طبیعی و توسعه نهال کاری در مناطق مستعد و آسیب دیده تاکید کرد.

او گفت: با فرهنگ سازی در این راستا شاهد صیانت هرچه بیشتر از عرصه‌های منابع طبیعی استان خواهیم بود.

نهالستان شهید روستا با ۳۷ هکتار وسعت در فاصله ۲۵ کیلومتری شیراز به عنوان بزرگترین نهالستان تولید نهال‌های جنگلی استان فارس شناخته می‌شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار