تبرئه ۷۵ مورد قصور پزشکی در خراسان شمالی

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: امسال ۱۱۰ پرونده قصور پزشکی تشکیل شد که از این تعداد ۷۵ مورد تبرئه و ۳۵ مورد نیز محکوم شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   محمدزاده، مدیرکل پزشکی قانونی استان ، در نشست خبری که در محل اداره کل پزشکی قانونی برگزار شد، گفت: طی ۱۰ ماه امسال  ۹۱ مجوز برای سقط جنین صادر شده است که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۱۱۷ مورد بوده است و ۲۱ درصد کاهش صدور مجوز سقط جنین را در استان شاهد بودیم.

محمدزاده  افزود : در ۱۰ ماه پارسال  نیز ۸۳ پرونده در ارتباط با قصور پزشکی تشکیل شد که ۴۴ مورد تبرئه و ۳۹ مورد محکوم شدند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی بیان کرد: بیشترین علت صدور این مجوز‌ها مشکلات کروموزمی جنین بوده است.

محمدزاده با اشاره به اینکه تعداد فوتی‌های ناشی از گازگرفتگی در این استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بوده است، ادامه داد: امسال هشت نفر به علت استنشاق مونوکسید کربن جان خود را از دست داده‌اند این درحالی است که این تعداد در ۱۰ ماه سال گذشته هفت نفر بوده است.

او فوتی‌های ناشی از مسمومیت امسال  را نیز ۱۳ مورد  اعلام و بیان کرد: این مسمومیت‌ها به علت مصرف قرص برنج، مصرف دارو و سایر موارد بوده است.

این مقام مسئول اظهارکرد: تعداد متوفیان ارجاع شده به این اداره کل در سال جاری ۵۴۴ مورد بوده این درحالی است که این تعداد در سال گذشته ۴۸۲ مورد بوده است.

اوتصریح کرد: از آمار متوفیان ارجاع داده شده ۳۶۵ مورد مرگ غیرطبیعی و ۱۵۲ مورد مرگ طبیعی داشته‌اند.

منبع: ایکنا 

انتهای پیام/ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.