معاون دادگستری بوشهر:

شور زمان تبلیغات پسندیده است اما رعایت قانون نباید فراموش شود

معاون دادگستری استان بوشهر گفت: شور ایام انتخابات را بسیار می‌پسندیم اما اجرای قانون، رعایت حقوق شهروندی و آرامش مردم امری ضروری است.

باید‌ها و نیاید‌های اتیلبغات انتخاباتیالماس گشتاسبی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهردر گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند امسال بیان کرد: قانونگذار پیش بینی‌هایی برای ممنوعت مکان، کیفیت و نحوه تبلیغات انجام داده است که نامزدها، هواداران و ستاد‌های انتخاباتی ملزم به رعایت آن‌ها هستند.

او نصب پوستر‌ها و عکس‌های تبلیغاتی را در مکان‌های عمومی غیرقانونی دانست و ادامه داد: هر گونه چسباندن، آویزان کردن و الصاق بنر و عکس بر روی تاسیسات مخابراتی ممنوع است و قانون گذار مجازات‌های لازم را پیش بینی کرده است.

گشتاسبی تاکید کرد: شور ایام انتخابات را بسیار می‌پسندیم و آن را برای ارتقا نظام جمهوری اسلامی لازم می‌دانیم اما اجرای قانون، رعایت حقوق شهروندی و آرامش مردم امری ضروری است که باید آن را در نظر گرفت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر گفت: برخورد با متخلفان انتخاباتی ابتدا به صورت تذکر است، اما در صورت تداوم تخلف برخورد‌های قاطع قانونی صورت می‌گیرد.

گشتاسبی یادآور شد: خرید و فروش رای چه به صورت و جه نقد و چه توزیع اقلام کالا مطابق قانون جرم محسوب می‌شود و جرایم سنگینی برای آن در نظر گرفته شده است.

او  با اشاره به فعالیت شعب ویژه انتخابات را ما در تمام حوزه‌های قضایی گفت:  قضات کشیک، دادستان‌ها و ریاست حوزه‌های قضایی در ستاد‌های پیشگیری شهرستان جلسات متعددی را برگزار کرده اند و تذکرات لازم برای برخورد قانونی با متخلفان به آنان داده شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر عنوان کرد: هر گونه جرمی که در فضای حقیقی وجود دارد در فضای مجازی هم می‌تواند باشد از جمله نشر مطالب کذب، اهانت و توهین به سایر نامزدها، معرفی سمت‌های غیرقانونی، هرگونه تشویش اذهان عمومی و یا اقداماتی که به نوعی در امر انتخابات اخلال ایجاد بکند یا حقوق افراد دیگر را که از ضایع کند در فضای مجازی ممنوع است.

گشتاسبی با بیان اینکه نامزد‌ها باید اخلاق اسلامی و انتخاباتی را رعایت کنند گفت: پاره کردن عکس و بنر سایر نامزدخ‌ها جرم است و در قانون برای آن مجازات در نظر گرفته شده است.

او با اشاره به اینکه از ساعت ۸ فردا تبلیغات نامزد‌ها ممنوع است، از آنان و هوادارانشان خواست از تبلیغ پس از این زمان بپرهیزند.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.