موج جدید بارش‌ها از امروز تا صبح جمعه در استان مرکزی

سامانه بارشی جدید که وارد کشور شده عصر امروز تا صبح جمعه در استان مرکزی فعال خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  مرادی کارشناس هواشناسی استان مرکزی گفت: سامانه جدید بارشی که امروز وارد کشور شده از عصر امروز تا صبح جمعه استان مرکزی را تحت تاثیر فعالیت بارشی خود قرار خواهد داد.

مرادی با اشاره به اخطاریه ۱۴ مورخ ۹۸/۱۱/۳۰ هواشناسی استان مرکزی این سامانه بارشی مورد موجب از اواخر وقت امروز موجب تشدید فعالیت سامانه بارشی، بارش باران و بارش برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی می‌شود و تا ساعات شب پنجشنبه مخاطره آفرین است.

او با اشاره به اینکه میزان بارش‌ها در مناطق مختلف استان مرکزی بین ۱۰ و حداکثر تا حدود ۴۰ میلیمتر خواهد رسید اضافه کرد: در همه استان بارش خواهیم داشت و حداکثر بارش‌ها عمدتا در نوار غرب و جنوب غرب استان مرکزی بویژه شهرستان‌های شازند و خنداب اتفاق خواهد افتاد.

کارشناس هواشناسی استان مرکزی بیان کرد: این بارش‌ها موجب اختلال در تردد برخی جاده‌ها بویژه جاده‌های کوهستانی بدلیل لغزندگی و کاهش دید و آبگرفتگی و ایجاد روان آب در معابر و برخی از مسیل‌ها و بالا آمدن آب رودخانه‌ها خواهد شد.

او ادامه داد: در همین راستا احتیاط در تردد جاده‌های و اجتناب از سفر‌های غیر ضروری و آمادگی دستگاه‌های اجرایی ذیربط و خدمت رسان توصیه می‌شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.