تاکید امام جمعه قزوین بر حضوری هوشمندانه و فعال در انتخابات

امام جمعه قزوین گفت: انتخابات امتحانی برای همه اقشار جامعه است و باید در آن حضوری هوشمندانه و فعال داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی امام جمعه قزوین در ابتدای جلسه تفسیر قرآن کریم با بیان اینکه غیبت در انتخابات هم مانند غیبت در راهپیمایی و عرصه جهاد و دین است، گفت: انتخابات امتحانی برای همه اقشار جامعه است و باید در آن حضوری هوشمندانه و فعال داشت.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با بیان اینکه فعال بودن به معنای مشارکت حداکثری در انتخابات است، بیان کرد: فعال بودن در انتخابات یعنی معیار‌ها و ملاک‌ها را برای مردم تبیین کنیم تا بتوانند انتخابی درست داشته باشند.

او تأکید کرد: نباید معیار‌ها برای رأی دادن به افراد، نگاه قومی، قبیله‌ای و یا بریز و بپاش نامزد‌ها باشد، زیرا چنین نگاهی برخاسته از فرهنگ غرب و دوران جاهلیت است و در مقابل فرهنگ دینی قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: فرهنگ دینی این است که انتخاب افراد اصلح را بر اساس ایمان افراد انجام دهیم و همانطور که رهبر معظم انقلاب تأکید کردند باید ببینیم چه کسانی ایمان قوی، تقوا، بصیرت، اخلاص و شجاعت دارند و بر اساس آن انتخاب کنیم.
امام جمعه قزوین بیان کرد: باید به کسانی رأی بدهیم که افکار و اندیشه‌های سردار سلیمانی در او دیده شود و سمت و سوی آن سردار رشید اسلام را داشته باشند، اگر بر اساس ایمان و تقوا وارد میدان انتخابات بشویم، ذخیره آخرتمان می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.