گردشگری ۲۰۲۰ شتاب‌دهنده چرخ‌های اقتصاد کرمانشاه / مهد آب و رنگ میزبان گردشگری ۲۰۲۰

کرمانشاه در سال آینده برای رویداد بین المللی گردشگری ۲۰۲۰ مهیا می‌شود؛ اتفاق خوشایندی که می‌تواند این استان را به مقصد جهانی گردشگری تبدیل کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، از هر طرف که وارد استان کرمانشاه شوید حتما گوشه‌ای از تاریخ کهن ایران را خواهید دید. قدم به قدم این آب و خاک، میراث ماندگار گذشتگان ماست.

شرق و غرب و جنوب و شمالش تفاوتی ندارد وقتی مقصدتان کرمانشاه باشد حتما محو زیبایی‌های خدادادی و طبیعت بکر و مکان‌های تاریخی آن خواهید شد. از بیستون تا تاق بستان و از معبد آناهیتا تا کاروانسرای ماهیدشت، زیبایی‌هایی است که پیش چشمتان به تصویر کشیده می‌شود.

کرمانشاه را باید وجب به وجب گشت، باید هر گوشه اش  را به نظاره نشست. چند روز شاید فرصت کوتاهی باشد تا گهواره تمدن ایران زمین را بتوان شناخت. جایی که اولین سکونتگاه بشر را در دل خود جای داده و قصه دلدادگی اش را، نظامی قرن‌ها پیش سروده است.

ظرفیت بالای گردشگری استان کرمانشاه و میزبانی خوب این استان در نوروز ۹۷  باعث شد تا تلاش‌ها به سمت کسب میزبانی استان برای رویداد بین المللی گردشگری ۲۰۲۰ برود. صحبت‌هایی که در ابتدا شاید توقع به واقعیت پیوستنش به چشم نمی‌خورد، اما اکنون کرمانشاه در تکاپوی برگزاری این رویداد مهم است و شمارش معکوس اجرای آن آغاز شده است.

گردشگری ۲۰۲۰ شتاب دهنده چرخ‌های اقتصاد کرمانشاه / کرمانشاه جهانی می‌شود

آمادگی ۸۰ درصدی استان کرمانشاه برای میزبانی رویداد بین المللی گردشگری ۲۰۲۰

بازوند استاندار کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، گفت: برای رویداد ۲۰۲۰ در حوزه گردشگری شورای راهبردی تشکیل دادیم که شامل پنج کمیته  تبلیغات و بازاریابی، کمیته اقتصاد و گردشگری، کمیته زیر ساخت، کمیته فرهنگی و کمیته سرمایه گذاری است.

بازوند بیان کرد: کمیته اقتصاد گردشگری تاکنون چند همایش برگزار کرده و تعداد زیادی طرح گردشگری برای سرمایه گذاران بخش خصوصی آماده شده است و این کمیته مسئولیت  تسهیل شرایط برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری را بر عهده دارد.

او گفت: در حوزه زیرساخت ها نیز  دستگاه های متولی باید امکانات  مناسب روستاهای هدف گردشگری مانند راه دسترسی مناسب، آب و برق را فراهم کنند.

بازوند بیان کرد:  سریال نون خ با مشارکت صداو سیما در ماه مبارک رمضان پخش می شود که در این سریال هم ظرفیت ها و پتانسیل های استان در زمینه های مختلف اقتصادی  و اجتماعی به تصویر کشیده می شود.

او با بیان اینکه استان کرمانشاه اکنون برای میزبانی ۸۰ درصد شرایط لازم را دارد، گفت: در نظر داریم پرواز کرمانشاه استانبول را برقرار کنیم و با توجه به اینکه فرودگاه کرمانشاه فرودگاهی بین المللی است، ظرفیت راه اندازی پرواز های خارجی نیز فراهم است.

بازوند گفت: عمدتا مسیری که برای گردشگری در نظر گرفته شده، مسیر اورامانات است اما  سعی کردیم در هر شهرستان یک جاذبه گردشگری  آن معرفی شود.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: امکانات رفاهی مناسبی برای گردشگران در نظر گرفته شده، دو هتل ۵ ستاره و چند هتل ۴ ستاره و هم چنین در روستاهای  هدف گردشگری، مانند هجیج،  خانه مسافرهای مجهزی برای اسکان گردشگران در نظر گرفته شده است.

گردشگری ۲۰۲۰ شتاب دهنده چرخ‌های اقتصاد کرمانشاه / کرمانشاه جهانی می‌شود

رویداد  گردشگری ۲۰۲۰ می تواند آینده گردشگری کرمانشاه را متحول کند 

قادری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، گفت: رویداد۲۰۲۰ می تواند به عنوان یک برند، گردشگری استان کرمانشاه را پی ریزی کند و آینده گردشگری کرمانشاه را رقم بزند.

قادری بیان کرد: تاکنون  ۳۵ خانه بوم گردی در استان کرمانشاه راه اندازی شده است  و تا پایان سال این تعداد به ۵۰ مورد خواهد رسید، در سال ۹۹ نیز تعداد این بوم گردی ها افزایش چشمگیری خواهد داشت، به طوریکه تا پایان رویداد ۲۰۲۰ به جایگاه خوبی در کشور از لحاظ بوم گردی برسیم.

گردشگری ۲۰۲۰ شتاب دهنده چرخ‌های اقتصاد کرمانشاه / کرمانشاه جهانی می‌شود

آیا غبار زلزله از چهره شهرهای مناطق زلزله زده پاک خواهد شد؟

کرمانشاه رویداد مهمی در پیش دارد که باید به بهترین شکل میزبان مهمانان سراسر دنیا باشد، اما سوالی که در ذهن  تداعی می شود این است که در آرایش گردشگری کرمانشاه،  چهره زلزله  از مناطق زلزله زده مخصوصا سرپل ذهاب  پاک می شود؟

سالاری معاون عمرانی استاندار کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، گفت: خوشبختانه در روستا‌های مناطق زلزله زده هیچ کانکسی نداریم و در شهر‌ها نیز  ۱۸ هزار کانکس  بود که اکنون  ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰  کانکس باقی مانده است، که  تا قبل از پایان سال این تعداد جمع آوری می‌شود.

او ادامه داد: تعدادی از مستاجرین در کانکس هستند، که برای آنان زمین در نظر گرفته شده و فرم های درخواست نیز مشخص شده و کار واگذاری به زودی انجام خواهد شد.

سالاری هم چنین به زیرساخت های لازم در بحث گردشگری ۲۰۲۰ اشاره کرد و گفت: سازمان گردشگری جهانی روستاهای هدف کرمانشاه را معرفی می کند تا گردشگران سراسر دنیا  از این  مکان ها بازدید کنند، یعنی روستاهای کرمانشاه هدف گردشگری جهانی می شوند.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه  گفت: این رویداد عملا به دست مردم اداره می شود، گردشگران از سراسر دنیا به این روستاها می آیند تا سادگی و صمیمت و فرهنگ و آداب رسوم مردم روستا را ببینند به همین دلیل نباید مدرن باشد، بلکه بافت سنتی به عنوان ویژگی مهم این روستاها جلوه داشته باشد.

گردشگری ۲۰۲۰ شتاب دهنده چرخ‌های اقتصاد کرمانشاه / کرمانشاه جهانی می‌شود
او افزود: روستاهای هدف گردشگری استان کرمانشاه را شناسایی کردیم و با هدف تقویت بنیه گردشگری بافت طبیعی روستاها احیا می شود. تابلوهای علائم مناسب در نظر گرفته شده و مکان های عمومی ساماندهی می شود،  هم چنین در روستاهای گردشگری به اهالی روستا آموزش داده می شود.

سالاری بیان کرد: همایش ۴۰۰ نفره‌ای هم با حضور دهیاران برگزار شد و در این همایش نکات لازم برای راهنمایی گردشگران و آماده سازی روستاها بیان شد تا امکانات رفاهی مناسب از جمله رستوران مناسب، سرویس های بهداشتی فرنگی، فروشگاه صنایع دستی در روستا، معابر روستایی و روشنایی کوچه ها در نظر گرفته شود.

روستاگردی سبزترین نوع گردشگری است که روح و جان آدمی را زنده می کند حالا که مدت هاست با زندگی سنتی فاصله گرفته ایم بهترین فرصت است تا بار دیگر جسم و  روحمان را با طبیعت و غذاهای خوش طعم خانگی و مناظر چشم نواز پیوند دهیم.

گزارش از زهره زندیه

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
تبریزیان
۲۱:۵۵ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
من دو بار رفتم کرمانشاه
جاذبه‌های گردشگری و تاریخی بسیار زیبا و دیدنی داره
واقعا یک قطب توریستی بی نظیر هست که به تنهایی می‌تونه با صنعت توریسم ترکیه رقابت کنه
Iran (Islamic Republic of)
saeid
۱۲:۲۶ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
به به. عجب منظره های روحیه بخشی. اصلا با دیدن این منظره ها آدم پیر نمیشه. کاش کمه کم 2 3 تا هتل به سبک سنتی در این روستاها تاسیس بشه و همه ی گردشگرهارو بکشه به این مناطق. لذت بخشه.
آخرین اخبار