عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش:

تلاش برای کاهش پروازهای چارتری/ عرضه نخستین سهام ایرلاین به بورس

عضو هیات مدیره و معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش از آماده‌سازی کیش ایر برای واگذاری بخشی از سهام آن در بازار سهام خبر داد.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی هواپیمایی ناصر آخوندی عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش گفت: در راستای اجرای سیاست‌های اصل ۴۴، سهام کیش ایر به عنوان نخستین ایرلاین کشور در بورس عرضه خواهد شد که در این خصوص ساختار شرکت بر اساس استاندارد‌ها و چارچوب مقرراتی سازمان بورس و اوراق بهادار در حال اصلاح است.

آخوندی گفت: در عین حال حرکت به سمت کاهش پرواز‌های چارتری و تلاش برای سودهی کیش ایر آغاز شده است و گام‌های استواری برداشته شده است.


بیشتر بخوانید: ایرلاین‌های ایرانی، سفیر ایران در دیگر کشور‌ها 


او ادامه داد: در طول هشت ماه گذشته ظرفیت صندلی، مسافری و ناوگان کیش ایر توسعه و رشد دو برابری داشته و یک فروند ایرباس A۳۲۱، یک فوکر F۱۰۰ و دو فروند بوئینگ MD که زمینگیر بودند به ناوگان فعال این شرکت بازگشته است.

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش افزود: این روند بر درآمد زایی کیش ایر اثر مطلوبی خواهد داشت. صنعت هوایی دچار پیری شده و دانش، تخصص، تجربه و پشت کار باید در کالبد مدیریتی صنعت تزریق شود.

آخوندی اظهار کرد: صنعت هوایی و ایرلاین داری در اکثر دنیا یا در ابتدا پول ساز نبوده و یا نمونه‌ها و الگو‌های موفق آن‌ها را می‌بینیم معیار‌ها و المان‌های اقتصادی صحیح در آن‌ها اعمال شده است.

او گفت: در کشور ما موارد و مسائل مختلفی درگیر هستند تا ایرلاین‌ها به سودهی عملیاتی رسیده و یا زیانده نباشند، به طور مثال در منطقه آزاد کیش، مراتب و ارتباطات گردشگری و جذب توریست و توسعه گردشگری دخیل هستند تا ایرلاین‌ها رسالت و سیاست خود را بر اساس آن طراحی کنند.

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: قطعا در کلیه پرواز‌های انتظار سوددهی وجود ندارند و در مجموع میانگین عملکرد یک ایرلاین است که می‌توان آن را به سوددهی عملیاتی رساند، توسعه و پوشش جغرافیایی کشور، جذب توریسم و توسعه گردشگری نیز مهم است.

آخوندی تصریح کرد: بر اساس حرکت به اصل ۴۴ قانون اساسی اقدامات و مقدمات لازم در خصوص اصلاح ساختار مالی و عرضه ۱۰ درصد از سهام کیش ایر از طریق بازار سرمایه صورت گرفته و هماهنگی لازم با سازمان خصوصی سازی صورت گرفته است.

او گفت: همانگونه که بار‌ها مدیرعامل محترم و رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرده اند، شفافیت و افزایش بهره بری از بزرگترین محور‌های فعالیت سازمان منطقه آزاد کیش است که این فرآیند از مسیر بازار سرمایه تحقق می‌یابد و با عرضه کیش ایر عملیاتی میشود.

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: با ورود کیش ایر به بورس نخستین گام ورود صنعت هوایی به بازار سرمایه و بورس برداشته خواهد شد و خرسندیم که این پیشگامی از کیش ایر آغاز شده است

او در پایان با تاکید بر اقدامات مهم و مثبت انجام گرفته در زمان تصدی مدیرعامل فعلی کیش ایر سرکار خانم دکتر شرفبافی، ضمن حمایت خود و سازمان از تیم مدیریتی کیش ایر عنوان کرد: سازمان منطقه آزاد کیش با نگاه و مداخله گردی در عرصه و صنعت توریسم و گردشگری علاوه بر اینکه به دنبال خدمات رسانی و ارائه سرویس شایسته به گردشگران و مسافرین داخلی و خارجی بوده، به دنبال این است که بتواند با ارتقا و کنترل کیفی کیش ایر ضمن رعایت ایمنی کافی پرواز برای مسافران، پروازی با ارامش و زبانزدی را برای گردشگران داخلی خارجی معرفی نمایند و امیدواریم با اقدامات و برنامه‌های در دست اقدام آینده شاهد بازگشت کیش ایر به روز‌های اوج صنعت هوایی و پرواز درخشان آن بر فراز کیش و سراسر کشور باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار