رئیس هیئت فوتبال کرمان اعلام کرد؛

حضور ۵۵ تیم از کرمان در لیگ‌های مختلف کشور

رئیس هیئت فوتبال استان کرمان با اعلام اینکه امروز کرمان، استانی کاملاً فوتبالیست، از حضور ۵۵ تیم از این استان در لیگ‌های مختلف کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی قرایی، رئیس هیئت فوتبال استان کرمان در آئین ارزیابی استعدادیابان رده‌های سنی فوتبال استان کرمان با حضور سرمربیان و استعدادیابان تیم‌های ملی پایه که در سالن همایش‌های کاخ انجام شد با اعلام اینکه استعداد‌هایی که در این استان وجود دارد، بیشتر در مناطق محروم است، گفت: ما منابعمان بیشتر در شمال و غرب و استعدادهایمان در جنوب و شرق استان است.

 

او به حضور "آرتا" و "اسدآبادی" بازیکنان نرماشیری در تیم‌های ملی اشاره کرد و افزود: وقتی از منطقه‌ای چند بازیکن وارد تیم‌های ملی می‌شوند، این اتفاقی نیست، بلکه نشان می‌دهد آن منطقه حاصلخیز است و می‌توان از بازیکنان دیگری نیز بهره گرفت.

قرایی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تا زمانی استعدادیاب‌های خوبی نداشته باشیم، نمی‌توانیم استعداد‌های خوبی را پرورش دهیم، تصریح کرد: پس نخست باید استعدادیاب هایمان را پرورش دهیم، ارزیابی کنیم و آموزش دهیم، تا بتوانیم در کنار آن‌ها بازیکنان مستعدی را شناسایی کنیم.

 

او بیان داشت: استعدادیابانی که کار استعدادیابی را در این استان انجام دادند از بین بهترین مربیان استان کرمان انتخاب شدند و علاوه بر داشتن مدارج عالی مربیگری، تحصیلات آکادمی دارند و فوتبال را نیز به صورت حرفه‌ای دنبال کرده اند.

رئیس هیئت فوتبال استان کرمان به بحث استعدادیابان اشاره کرد و گفت: نگاه ما نگاه کیفی است، اصلاً به دنبال کمیت نیستیم، ما ۱۰، ۱۲ استعدادیاب خوب و باتجربه داشته باشیم، بهتر از این است، تعداد زیادی استعدادیاب ناکارآمد و فاقد تأثیر داشته باشیم.

 

قرایی افزود: تلاش کرده ایم از پراکندگی کل استان استفاده کنیم و در این راه، از هیچ کس غافل نشویم.

او تصریح کرد: امروز کرمان استانی کاملاً فوتبالیست و ۵۵ تیم در لیگ‌های مختلف کشوری دارد.

قرایی بیان داشت: سال گذشته خوزستان بیشترین تیم را در لیگ‌های کشوری داشت که فکر می‌کنم امسال، کرمانی اولین استانیست که بیشترین میزان تیم را در لیگ‌های مختلف کشور دارد.

 

رئیس هیئت فوتبال استان کرمان گفت: این نشان می‌دهد استان کرمان علی رغمِ شرایط سخت اقتصادی که دامنگیر فوتبال شده، از این غافل نبوده و امروز صاحب نام هستیم.

قرایی افزود: امروز اکثر باشگاه‌های این استان در همه رده‌ها تیم‌های لیگ برتری دارند و این نشان می‌دهد استان کرمان برای فوتبال پایه اهمیت ویژه‌ای قائل است.

او از مسئولان استعدادیابی فدراسیون خواست: علاوه بر کشف استعدادها، از استعدادیاب‌های خوب کرمانی نیز در لیگ‌های مختلف استفاده شود.

قرایی تأکید کرد: باید کسانی که در شهرستان‌ها هستند نیز انگیزه داشته باشند و در لیگ‌های مختلف از آن‌ها استفاده شود، تا علاوه بر ایجاد انگیزه به دانش مربیگریشان نیز افزوده شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار