مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان:

حفاظت از مراکز ذخیره گندم بخش مهم پدافند غیرعامل زیستی است

کارخایی گفت: حفاظت از مرکز‌های ذخیره گندم به عنوان مراکز ثقل مایحتاج مردم دراستان سمنان، یکی از بخش‌های مهم پدافند غیرعامل است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ایرج کارخایی مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری سمنان گفت: تامین مایحتاج عمومی مردم سمنان به خصوص ذخیره‌سازی غله و گندم از نیاز‌های مهم جامعه محسوب شده و امنیت، حفاظت و ایمنی سوله‌ها و انبار‌های غله این استان از منظر پدافند غیرعامل بسیار ضروری و با اهمیت است.

او افزود: الزام‌ها و ملاحظات پدافندغیرعامل در مراکز ذخیره و تامین گندم که مراکز کلیدی تامین محصولات است باید با دقت و توجه خاصی عملیاتی و اجرایی شود.

مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری سمنان ادامه داد: نان و آرد در سبد غذایی مردم این استان مانند سایر استان‌ها، کالای اساسی به شمار می‌آید بنابراین باید با در نظر گرفتن تمهیدات مناسب در شرایط بروز حوادث طبیعی و غیرطبیعی از مشکلات پیشگیری کرد.

او به ضرورت پاسخگویی نیاز جامعه در شرایط اضطرار تاکید و خاطر نشان کرد: با هدف گسترش فرهنگ مصون‌سازی صنایع مختلف از جمله صنایع غذایی، آموزش‌های عمومی و تخصصی پدافند غیرعامل در استان سمنان اجرا می‌شود.

کارخایی تاکید کرد: ترویج اصول پدافند غیرعامل با انجام مانور‌ها و دوره‌های آموزشی تخصصی و رزمایش‎ها میسر می‌شود.

مدیر کل پدافندغیرعامل استان سمنان، هدف نهایی پدافند غیرعامل را برقراری سلامت و تامین امنیت آحاد جامعه برشمرد و افزود: امروز این مساله یکی از راهبرد‌های اساسی مصون‌سازی کشور، پیش‌بینی و پیشگیری از تهدید‌ها و حفظ سرمایه‌های مادی و معنوی نظام برای رسیدن به توسعه پایدار و همه جانبه است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.