رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد

تولید ۳۰ هزار تن تخم‌مرغ در استان سمنان

میرعماد گفت: هم‌اکنون میزان تولید سالانه تخم‌مرغ استان سمنان به ۳۰ هزار تن رسیده و تولید مرغ نیز از مرز ۶۰ هزار تن گذشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سیدحسن میرعماد میرعماد گفت: امسال تولید تخم‌مرغ فقط در استان سمنان به میزان ۱۰ هزار تن افزایش یافته است؛ هم‌اکنون میزان تولید سالانه تخم‌مرغ استان به ۳۰ هزار تن رسیده و تولید مرغ نیز از مرز ۶۰ هزار تن گذشته است.

او به اقدامات بسیار خوب انجام‌شده در حوزه مسائل زیربنایی اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۳۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان مجهز به سامانه‌های نوین آبیاری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: امسال مجموع اعتباری که در بخش آب و خاک این استان هزینه شده است، ۶۰ میلیارد تومان بود که امیدواریم این روند ادامه یابد؛ در بخش قنوات نیز در یکی، دو سال اخیر گام‌های بسیار خوبی برداشته شده است.

میرعماد به رویکرد‌های مهم بخش کشاورزی در استان سمنان اشاره و ازجمله مهم‌ترین آن‌ها را موضوع تأمین امنیت غذایی عنوان کرد و گفت: هدف‌گذاری ما روی محصولات استراتژیک استان سمنان همچون گندم، جو، کلزا و چغندرقند است.

او افزایش درآمد کشاورزان را از مهم‌ترین اهداف و سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان عنوان کرد و افزود: به دنبال کشت محصولاتی در این استان هستیم که مصرف آب کمتر و درآمد بیشتر برای کشاورزان داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان عنوان کرد: حفظ منابع آب و خاک، تأکید بر بهره‌وری، توسعه کشت گلخانه‌ای و توسعه تولید محصولات گیاهان دارویی از دیگر رویکرد‌ها و اهداف این سازمان است که در دست اقدام و پیگیری قرار گرفته‌اند.

سیدحسن میرعماد به اقدامات و توفیقات کسب‌شده در بخش‌های مختلف کشاورزی استان سمنان اشاره و اظهار کرد: در حوزه تولید محصولات باغی با وجود شرایط خاص اقلیمی استان و مشکلات اقتصادی، توفیقات خوبی در این حوزه به دست آمده است.

او با اشاره به اینکه در استان سمنان بالغ‌بر ۴۵ هزار خانوار بهره‌بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند، گفت: شرکت‌های تعاونی کشاورزی به‌صورت مستقیم ۵۰ درصد تولید استان را برعهده دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: امسال ۶۵ هزار تن پسته‌تر و حداقل ۲۵ هزار تن پسته خشک در استان سمنان تولید شده و گردش مالی پسته امسال بیش از سه هزار میلیارد تومان بوده است که این امر درآمدزایی بسیار خوبی را برای بهره‌برداران و کشاورزان این محصول در استان به همراه داشت.

میرعماد عنوان کرد: در بخش زراعت نیز به‌ویژه در بخش محصولات استراتژیک همچون چغندرقند اقدامات بسیار خوبی در استان سمنان انجام شده است.

او افزود: با وجود اینکه قیمت تضمینی برخی محصولات مانند گندم و چغندرقند بسیار پایین بود؛ اما کشاورزان و بهره‌برداران این بخش در شرایط اقتصادی کنونی به کمک کشور آمدند و توانستند امسال در استان سمنان ۱۶۵ هزار تن تولید چغندرقند داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: در بخش محصولات گیاهان دارویی نیز دو هزار و ۵۰۰ هکتار از سطوح زراعی این استان به کشت گیاهان دارویی اختصاص دارد و در بخش مراتع استان سمنان نیز ظرفیت بسیار خوبی برای تولید گیاهان دارویی وجود دارد که از این ظرفیت به‌خوبی استفاده شده است.

میرعماد با اشاره به بخش نهاده‌های دامی گفت: در بخش نهاده‌های دامی وظیفه بخش دولتی تأمین بذر است که در چند سال اخیر در این زمینه مشکلی وجود نداشت.

او ادامه داد: در سال زراعی جاری بیش از پنج هزار تن بذر اصلاح‌شده و گواهی‌شده در اختیار بهره‌برداران بخش کشاورزی استان سمنان قرار داده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: در بخش کود نیز امسال ۲۱ هزار تن میزان مصرف کود موردنیاز کشاورزان استان بود و هیچ نگرانی برای تأمین کود موردنیاز کشاورزان استان سمنان وجود ندارد.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار