آمادگی لرستان برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی

رئیس ستاد انتخابات لرستان با بیان اینکه استان لرستان آماده برگزاری انتخابات است، افزود: یک هزار و ۴۸۹ شعبه آرای مردم استان لرستان در انتخابات مجلس شورای اسلامی را جمع خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  رئیس ستاد انتخابات لرستان با بیان اینکه استان لرستان آماده برگزاری انتخابات است، افزود: یک هزار و ۴۸۹ شعبه آرای مردم استان لرستان در انتخابات مجلس شورای اسلامی را جمع خواهند کرد.

محمود ثمینی افزود: هم اکنون تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات در استان لرستان اندیشیده شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان لرستان با بیان اینکه لرستان آماده برگزاری انتخابات است، اظهار داشت: مشارکت گسترده مردم مهم‌ترین رکن برگزاری انتخابات است.

او با اشاره نظارت ویژه بر حسن برگزاری انتخابات، افزود: در این دوره از انتخابات یک هزار و۴۸۹ شعبه برای استان پیش بینی شده است که از این تعداد ۷۲۵ شعبه شهری و۷۶۴ شعبه روستایی است.

ثمینی ادامه داد: آمار واجدین شرایط رأی دادن در استان ۱میلیون و ۴۸۰ هزار و ۶۴۴ نفر می‌باشد که ۷۴۱هزار و ۹۸۶ نفر از این تعداد مرد و ۷۳۸ هزار و ۶۵۸ نفر دیگر زن هستند. 

او  افزود: آمار رأی اولی‌های استان نیز ۶۸ هزار و ۴۳۸ نفر می‌باشند که ۳۵ هزار و ۸۷ نفر مرد و ۳۳ هزار و ۳۵۱ نفر زن هستند.

ثمینی مطرح کرد: در روز دوم اسفند متولدین ۱۳۸۰/۱۲/۲ و قبل از آن با در دست داشتن شناسنامه و شماره ملی می‌توانند به شعب أخذ رأی استان مراجعه و رأی خود را به صندوق‌ها بیندازند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با اشاره به اینکه ۱۸۳ نامزد در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای کسب آرای مردم رقابت می‌کنند، گفت: از این تعداد نامزد انتخاباتی، ۱۷۳ نفر مرد و ۱۰ زن برای تصدی ۹ کرسی مجلس شورای اسلامی در ۷ حوزه انتخابیه با هم به رقابت خواهند پرداخت.

ثمینی اظهار: طبق آخرین آمار اعلام شده به تفکیک در حوزه انتخابیه خرم آباد وچگنی ۴۹ نفر، بروجرد ۳۱ نفر، الیگودرز ۱۶نفر، دورود وازنا ۲۰ نفر، کوهدشت و رومشکان۳۶نفر، دلفان و سلسله ۱۰ نفر و در پلدختر ۲۱ نفر کاندیدا حضور دارند.

رئیس ستاد انتخابات استان آمار نامزد‌های انصرافی این دوره را ۸۱ نفر اعلام کرد و گفت: انصرافی‌های استان در حوزه انتخابیه خرم آباد وچگنی ۲۳ نفر، بروجرد ۱۱ نفر، الیگودرز ۷ نفر، دورود وازنا ۱۱ نفر، کوهدشت و رومشکان ۷ نفر، دلفان و سلسله ۱۸نفر و پلدختر ۴ نفر بوده اند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.