مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران اعلام کرد:

ایران جز ۵ کشور برتر صنعت سدسازی

حاج رسولی‌ها گفت: ما جز ۵ کشور برتر سد سازی در سطح جهانی هستیم.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حاج‌رسولی‌ها در آئین کلنگ‌زنی و اجرای شبکه آبیاری پایاب سد گیوی در شهرستان کوثر (استان اردبیل) به شاخص‌های توسعه‌ای در بخش آب کشور اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب در سطح کشور ۱۹ سد بیشتر نداشتیم و این سد‌ها عموماً در مکان‌هایی اجرا شده بود که سختی و شرایط پروژه‌های اجرا شده در بعد از انقلاب را نداشت.

حاج‌رسولی‌ها افزود: در حال حاضر و بعد از انقلاب ۱۸۵ سد در کشور ساخته شده است که از این حیث ایران جز پنج کشور برتر سدسازی است.

وی ادامه داد: به‌رغم تحریم‌هایی که توسط کشور‌های استکباری علیه ایران اعمال می‌شود، اما ایران در ۱۶ کشور دنیا فعالیت‌های سدسازی را انجام می‌دهد که برای ما دستاورد مهمی محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت منابع آب ایران همچنین فعالیت بخش نیروگاه‌های برق‌آبی در کشور را یادآور شد و گفت: در حال حاضر ۱۲ هزار مگاوات نیروگاه برق‌آبی در کشور داریم که قبل از انقلاب این رقم یک‌هزار و ۸۰۰ مگاوات بوده است.


بیشتر بخوانید:وضعیت ذخایر سدهای تهران پس از بارندگی‌های اخیر


حاج‌رسولی‌ها از وجود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار شبکه آبیاری در کشور خبر داد و گفت: این رقم قبل از انقلاب ۶۰۰ هزار هکتار بود که در حال حاضر با افزایش ۷۵ درصدی در این بخش مواجه هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل نیز در این مراسم گفت: تأمین اعتبار مالی احداث شبکه آبیاری پایاب سد گیوی از محل فاینانس داخلی (ماده ۵۶) و توسط ۲ بانک دولتی خواهد بود و دولت بازپرداخت اصل و سود آن را تضمین کرده است.

وی مجموع طول لوله‌گذاری خط انتقال و شبکه اصلی این پروژه را حدود ۶۸ کیلومتر عنوان کرد و اظهار داشت: هزینه اولیه اجرایی این طرح حدود ۲،۲۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار