دبیر هیات بازرسی بر انتخابات استان سمنان:

بازرسان مراحل برگزاری انتخابات سالم در سمنان را فراگرفتند

شریفی گفت: بازرسان شعبه‌های اخذ رای در حوزه‌های انتخابیه استان سمنان آموزش‌ لازم به منظور برگزاری انتخابات سالم را فراگرفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، قاسم شریفی دبیر هیات بازرسی انتخابات استان سمنان گفت: هیات بازرسی بر انتخابات استان سمنان سه دوره آموزشی برای بازرسان شعبه‌های اخذ رای برگزار کرد.

او افزود: آشنایی با قوانین انتخابات مجلس، فرآیند‌های روز انتخابات و شرح وظایف بازرسان از مبانی آموزشی در این دوره‌ها بود.

دبیر هیات بازرسی انتخابات استان سمنان ادامه داد: ۱۱ وظیفه مشخص برای بازرسان شعبه‌های اخذ رای در نظر گرفته شده است.

او با اشاره به فعالیت بیش از ۶۰۰ بازرس در شعبه‌های اخذ رای در چهار حوزه انتخابیه استان سمنان، تصریح کرد: بازرسان در این استان با رعایت کامل اصل بی‌طرفی برحسن اجرای انتخابات نظارت می‌کنند.

شریفی تاکید کرد: بازرسان هر گونه تخلف در روز اخذ رای را در سریع‌ترین زمان ممکن به مافوق اطلاع دهند و با پرهیز از هر گونه تنش، با سعه صدر امور محوله را پیش ببرند.

دبیر هیات بازرسی انتخابات استان سمنان یادآور شد: بازرسان شعبه‌های اخذ رای باید با رعایت موازین قانونی در شعبه‌ها، باید‌ها و نباید‌ها را مورد توجه قرار دهند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۶۳۸ شعبه اخذ رای در چهار حوزه انتخابیه این استان برگزار می‌شود و از این تعداد ۵۰۶ شعبه ثابت و ۱۳۲ شعبه سیار برای روستا‌ها در مناطق کوهستانی، کویری و سخت عبور است.

۲۹ درصد از شعبه‌های اخذ رای انتخابات مجلس شورای اسلامی شامل ۱۸۵ شعبه در روستا‌های استان سمنان دایر می‌شود. ۵۱۴ هزار و ۱۹۷ نفر شامل ۲۵۹ هزار و ۷۷۲ مرد و ۲۵۴ هزار و ۴۲۵ زن در استان سمنان واجد شرایط رای دادن هستند.

۶۰ نامزد نمایندگی برای حضور در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان سمنان حضور دارند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار