مردم ماسک‌ها را جارو کردند

رئیس علوم پزشکی استان ایلام گفت:با اعلام مرگ دو بیمار کرونایی در قم شهروندان ایلامی اقدام به خرید ماسک های موجود در داروخانه های استان کردند.

مردم ماسک‌ها را جارو کردند

کریمیان رئیس علوم پزشکی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ گفت:در داروخانه های استان ایلام ماسک کم، پیدا می شود اما تا روز شنبه به داروخانه های استان ماسک تزریق می شود.

پس از اعلام مرگ دو بیمار کرونایی در استان قم شهروندان ایلامی ، تمامی ماسکها ، مایع و ژل‌های ضدعفونی را از داروخانه‌های سطح شهر جارو کردند .

 بازدید میدانی حکایت از آن دارد که  هم اکنون در داروخانه‌های استان ایلام ماسک پیدا نمی‌شود .

متاسفانه به دلیل یک شایعه کذب در استان ایلام، برخی بیماران تنفسی و حساس که به دلیل وضعیت آب و هوا نیازمند ماسک هستند با مشکل نبود آن مواجه شده اند .

این در حالی است که رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام وجود کرونا در استان را تکذیب کرده است .

ویروس‌ کرونا  معمولاً می‌تواند با ایجاد مشکلات خفیف تا متوسط در دستگاه تنفسی فوقانی مانند سرماخوردگی باعث بیماری شود علائم ویروس کرونا شامل آبریزش بینی ، سرفه ، گلودرد ، احتمالاً سردرد و تب است که می‌تواند تا دو روز ادامه یابد .

میتوان با شستن مرتب دستان خود با صابون و پوشاندن دهان و بینی خود هنگام عطسه یا سرفه ، همچنین پختن گوشت و تخم مرغ ریسک ابتلا به ویروس کرونا را کاهش دهیم.

انتهای پیام/ د

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.