کردستان آماده خلق حماسه دوم اسفند است

مردم استان کردستان همزمان با سراسر کشور با حضور در پای صندوق‌های رای نماینده خود برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و ۶ نماینده در مجلس شورای اسلامی است، (حوزه انتخابیه سنندج شامل شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره ۲ نماینده، حوزه انتخابیه بیجار یک نماینده، حوزه انتخابیه قروه شامل شهرستان‌های قروه و دهگلان یک نماینده، حوزه انتخابیه سقز شامل شهرستان‌های سقز و بانه یک نماینده و حوزه انتخابیه مریوان شامل شهرستان‌های مرویان و سروآباد یک نماینده) است.

امسال ۱۰۶ داوطلب در این استان کردستان برای تصاحب ۶ کرسی نمایندگی با هم رقابت می‌کنند.

تعداد داوطلبان در حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران ۳۱ نفر، در حوزه انتخابیه بیجار ۲۷ نفر، حوزه انتخابیه سقز و بانه ۱۲ نفر، حوزه مریوان و سروآباد ۱۶ نفر و حوزه قروه و دهگلان ۱۶ نفر است.

یک هزار و ۲۳۴ شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم این استان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش بینی شده که ۵۲۹ شعبه آن شهری، ۷۰۵ مورد از این تعداد شعبه روستایی و از مجموع کل شعب اخذ رای، ۶۳۲ شعبه ثابت و ۶۰۲ شعبه هم سیار است.

استان کردستان بر اساس آخرین سرشماری نفوس مسکن سال ۱۳۹۵ دارای یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۱ نفر جمعیت است که بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان، حدود یک هزار و ۷۰۰ روستا ساکن هستند که ترکیب جمعیتی آن شامل ۲۹ درصد ساکنان روستایی و ۷۱ درصد ساکنان شهری است.

طبق اعلام ستاد انتخابات استان کردستان در این استان کمتر از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۵۸ هزار و ۲۴۰ نفر رای اولی هستند که دست‌اندرکاران انتخابات در نظر دارند آرای مردم این استان را در یک هزار و ۲۴۵ شعبه جمع آوری کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.