اجرای طرح پابند الکترونیکی زندانیان جرائم مالی برای نخستین بار در کردستان

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان گفت: درصددیم تا طرح پابند الکترونیکی برای زندانیان جرائم مالی برای نخستین بار در سطح کشور به‌زودی اجرایی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمدرضا مترقب عصر امروز در جلسه شورای قضایی استان بر ضرورت حضور حداکثری و پرشور مردم در انتخابات تاکید کرد و اظهار داشت: قضات، کارکنان دادگستری و ادارات تابعه قوه قضائیه کردستان همه با هم با حضور خود در پای صندوق‌های رأی، با آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی تجدید میثاق خواهند کرد.

او با بیان اینکه کردستانی‌ها فردا با حضور پرشور و حماسی خود حماسه‌ای ماندگار خلق می‌کنند، افزود: حضور مردم در پای صندوق‌های رأی نشان از شعور، فرهنگ و بصیرت مردم داشته و در عرصه بین‌المللی نیز بیانگر اعتماد، اعتقاد مردم به نظام و اعتبار نظام جمهوری اسلامی است.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان بر لزوم اجرای عدالت در دستگاه قضائی تاکید کرد و گفت: مردم استان کردستان مستحق خدمت‌رسانی بیشتر و باید عدالت را در جامعه لمس کنند و امیدواریم با مصوبات کاربردی در این جلسه مشکلات و نواقص ادارات تابعه قوه قضائیه حل شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود از جانمایی ۹۶ درصد از اراضی دولتی شهری استان کردستان ابراز خشنودی کرد و ادامه داد: از این مقدار حدود ۴۵ درصد تثبیت مالکیت شده و اسناد کاداستری آن‌ها صادر شده است.

مترقب از استقرار دادیار ناظر بر زندان در شهر سنندج خبر داد و خاطرنشان کرد: این امر سبب کاهش جمعیت کیفری شده و درصددیم تا طرح پابند الکترونیکی برای زندانیان جرائم مالی برای نخستین بار در سطح کشور به‌زودی اجرایی شود.

او بر اجرای ماده ۵۲۹ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ بر پذیرش درخواست تقسیط جزای نقدی توسط مراجع قضایی به جای دادخواست تاکید کرد تا بلکه باز هم شاهد کاهش جمعیت کیفری استان باشیم.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان بر منع قانونی ارجاع پرونده کارشناسی به کارکنان شاغل در دستگاه‌های تابعه قوه قضائیه در استان تاکید کرد و افزود: این موضوع از طرف رئیس قوه قضائیه به دادگستری‌های سراسر کشور ابلاغ شده است.

مترقب بر تکریم ارباب رجوع در دادگستری استان تاکید کرد و افزود: بخش عمده اقتدار دستگاه قضایی تابع عملکرد قاطع قضات از مراحل اولیه پرونده تا اجرای حکم است.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه مدیران دستگاه‌های تابعه قوه قضائیه در استان مسائل و مشکلات حوزه‌های کاری خود را با رئیس شورای قضایی کردستان در میان گذاشتند و در پایان مصوباتی در جهت رفع مشکلات دستگاه‌های تابعه به تصویب رسید.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.