بیش از ۶۵۸ هزار نفر در خراسان شمالی واجد شرایط رای دادن هستند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  در استان خراسان شمالی، شعب اخذ رای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری آماده حضور گرم مردم همیشه در صحنه هستند.

۸۴۰ شعبه اخذ رای برای انتخابات در استان خراسان شمالی پیش‌بینی شده است.

حدود ۱۸ هزار نفر از عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی و امنیتی، برگزاری این دوره از انتخابات را در استان برعهده دارند.
۶۵۸ هزار و ۳۴۲ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که ۳۷ هزار و ۴۷۴ نفر رای اولی اند.

در حوزه انتخابیه بجنورد دو نفر و شهرستان‌های اسفراین و شیروان هم هر کدام یک نفر برای حضور در بهارستان رقابت می‌کنند. در نهایت ۴۶ نفر در این سه حوزه (بجنورد ۲۸ و شیروان و اسفراین هر کدام ۹ نفر) آماده رقابت شدند.

استان خراسان شمالی دارای چهار کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج در این استان نیز با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارند.

این استان یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری دارد و با توجه به درگذشت آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده چهار دوره این استان در مجلس خبرگان رهبری در اردیبهشت پارسال، جایگزین وی در انتخابات اسفندماه امسال برگزیده خواهد شد.

براساس اطلاعیه شماره ۱۶ ستاد انتخابات کشور با آغاز فرایند اخذ رای از ساعت ۸ صبح امروز همه شعب اخذ رای در سراسر کشور آماده دریافت آرا از واجدین شرایط است.

انتخابات مجلس؛ گزارش برگزاری انتخابات در  خراسان شمالی

همکاری ۶۰۰ بازرس در برگزاری انتخابات خراسان شمالی


به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  مهدی کرامتی رییس کمیته حقوقی ستاد انتخابات استان گفت: ۶۰۰ نفر به عنوان بازرس در برگزاری انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میاندوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان همکاری دارند.

مهدی کرامتی افزود: طبق قانون انتخابات، برای حسن برگزاری جریان انتخابات، بازرسانی از میان افراد متعهد و کارآزموده برای انجام بازرسی از روند اجرای انتخابات، تعیین می‌شوند تا این رویداد سرنوشت ساز و مهم بر مدار قانون پیش رود.

او با اشاره به ۸۴۰ شعبه اخذ رای در استان گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته برای هر یک از شعب سیار یک بازرس تمام وقت در نظر گرفته شده و برای شعب ثابت نیز بسته به نیاز و میزان ازدحام رای دهندگان بازرسانی تعیین خواهد شد.

رییس کمیته حقوقی ستاد انتخابات استان اضافه کرد: طبق سهمیه برای بجنورد ۱۴۱ بازرس، شیروان ۸۶ نفر، اسفراین ۸۱ نفر، مانه و سملقان ۶۸ نفر، راز و جرگلان ۴۵ نفر، فاروج ۴۲ نفر، جاجرم ۲۷ نفر و گرمه ۱۵ نفر بازرس در نظر گرفته شده است.


۱۸ هزار نفر از عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی و امنیتی برگزاری این دوره از انتخابات را در استان برعهده دارند.
۶۵۸ هزار و ۳۴۲ نفر در انتخابات استان واجد شرایط رای دادن هستند.

خراسان شمالی دارای چهار کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج نیز با شهرستان قوچان در خراسان رضوی به طور مشترک یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارند.

انتخابات مجلس؛ گزارش برگزاری انتخابات در  خراسان شمالی

امام جمعه بجنورد رأی خود را در صندوق انتخابات انداخت


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی دقایقی قبل با حضور در شعبه اخذ رأی مستقر در مسجد انقلاب شهرستان بجنورد در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری حاضر شد و رأی خود را به صندوق انداخت.

انتخابات مجلس؛ گزارش برگزاری انتخابات در  خراسان شمالی

راهداری خراسان شمالی آماده خدمات به برگزاری انتخابات در نقاط سخت گذر

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، جعفر شهامت سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاد‌های خراسان شمالی گفت: یکی از مشکلات استان، نبود پل دربرخی راه‌های روستایی و بسته شدن مسیر ارتباطی این مناطق به هنگام سیل وکولاک درگردنه‌ها است، در این زمینه آمادگی داریم تا از توان راهداران و نیز ناوگان راهداری، دهیاری ها، شهرداری‌ها وپیمانکاران بخش خصوصی برای بازگشایی راه‌ها ودرصورت لزوم برای رفع هرگونه انسدادراه‌ها استفاده کنیم.

شهامت گفت: تعداد ۲۳۴ دستگاه ناوگان در استان آماده خدمات رسانی به مردم جهت حضور در انتخابات برنامه ریزی شده که ازاین تعداد، راهداری ۱۷۹ دستگاه، بنیاد مسکن ۹ دستگاه، پیمانکاران ۲۸ دستگاه، شهرداری‌ها ۱۸ دستگاه را تامین نموده اند وهمچنین ۲۱ دستگاه بطورویژه در مسیر‌های صعب العبور برنامه ریزی گردیده است.

او افزود: بر اساس پیش بینی هواشناسی، بارندگی در آخر هفته، سبب کولاک درگردنه‌های برفگیر میشود، از این رو بروز اختلال لحظ‌های درراه‌های کوهستانی در روز انتخابات دور از انتظار نیست، اما راهداران استان طی این ایام بطور شبانه روزی به ارائه خدمات خواهند پرداخت.

انتخابات مجلس؛ گزارش برگزاری انتخابات در  خراسان شمالی

تمام تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات اندیشیده شده است

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی پس از انداختن برگه رای خود در صندوق شعبه مسجد انقلاب گفت: آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات پرشور در استان وجود دارد و ۸۴۰ شعبه اخذ رای از ساعت هشت امروز کار جمع آوری آرای مردم را آغاز کرده اند.

ولی الله حیاتی گفت: امروز درب ۸۴۰ شعبه اخذ رای در استان از ساعت هشت صبح گشوده شدند و میزبان حضور رای دهندگان هم استانی هستند.

اودر ادامه گفت: ارتباط سیستم‌های فناوری مستقر در این شعب به صورت آنلاین است.

حیاتی همچنین با بیان اینکه تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات و امنیت انتخاباتی در استان در نظر گرفته شده  افزود: امنیت برگزاری این انتخابات نیز بر عهده چهار هزار نیروی انتظامی استان است.

تعداد واجدان رای دهنده خراسان شمالی برای این دوره از انتخابات ۶۵۰ هزار نفر است که ۳۷ هزار و ۴۷۴ نفر از آنان رای اولی هستند.

انتخابات مجلس؛ گزارش برگزاری انتخابات در  خراسان شمالی

جمع‌آوری آرای مردم در ۵۲۷ شعبه حوزه انتخابیه بجنورد


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  غلامرضا عوض زاده فرماندار بجنورد گفت: آرای مردم حوزه انتخابیه بجنورد در یازدهمین دوره  انتخابات مجلس شورای اسلامی، در ۵۲۷ شعبه، جمع‌آوری می‌شود.

عوض زاده افزود: نیمی از شعبه‌های اخذ رای برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، در حوزه انتخابیه بجنورد روستایی و نیمی شهری است.

او گفت : از این تعداد ۳۷۹ شعبه ثابت و ۱۴۸ شعبه سیار است.

مردم شهرستان‌های بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در ۲۶۴ شعبه روستایی و ۲۶۳ شعبه شهری، آرای خود را به صندوق می‌اندازند.

تمام تدارکات لازم در این زمینه انجام شده است، با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارندگی، امروز با موافقت هیات نظارت و تصویب هیات اجرایی، بخشی از عوامل و ملزومات شعبه‌های اخذ رای به مناطق سخت گذر بخش مرکزی و گرمخان اعزام شد.

بر اساس آخرین آمار موجود ۲۴۵ هزار نفر در شهرستان بجنورد واجد شرایط رای دادن هستند.

انتخابات مجلس؛ گزارش برگزاری انتخابات در  خراسان شمالی

اطلاعیه های  ستاد انتخابات کشور 

 

اطلاعیه شماره ۱۷ ،همراه داشتن شناسنامه، کارت ملی یا شماره ملی

در این اطلاعیه از همه واجدان شرایط در انتخابات خواسته شده علاوه بر شناسنامه، کارت ملی یا شماره ملی را نیز همراه داشته باشند.

براساس اطلاعیه ۱۸ ستاد انتخابات کشور که با موضوع امحای آثار تبلیغاتی نامزد‌های انتخاباتی است؛  هیچ یک از اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به احزاب، گروه‌های سیاسی و نامزد‌های انتخاباتی نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد؛ لذا ضروری است اعضای شعب اخذ رأی در صورت مشاهده هرگونه آثار تبلیغات در طول زمان اخذ رأی آن را امحاء کنند.

اطلاعیه شماره ۱۹ ستاد انتخابات کشور؛ ضرورت روشن بودن رادیو در شعب اخذ رای

اعضای شعب، حتماً در مدت زمان اخذ رأی، دستگاه رادیو را در شعبه روشن نگه دارند تا دستورالعمل‌های ستاد انتخابات کشور را که از طریق صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می‌شود، در دستور کار قرار دهند.

براساس اطلاعیه شماره ۲۰ اخذ رأی در همه شعب ثابت و سیارفقط با ارائه اصل شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی توسط شخص رأی دهنده امکان پذیر است و هیچ مدرک دیگری قابل قبول نیست.

انتخابات مجلس؛ گزارش برگزاری انتخابات در  خراسان شمالی

با موافقت شورای محترم نگهبان، اخذ اثر انگشت اختیاری است.

 

به گزارش خبرنگار ، گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، به اطلاع همه مجریان و دست اندرکاران انتخابات می‌رساند: با توجه به احراز هویت رأی دهندگان به وسیله دستگاه‌های الکترونیک و ثبت کد ملی افراد در سامانه انتخابات و برای تسهیل فرآیند اخذ رأی با موافقت شورای نگهبان، اخذ اثر انگشت اختیاری است.

انتخابات مجلس؛ گزارش برگزاری انتخابات در  خراسان شمالی

 

فرایند انتخابات در ۳۹ شعبه صعب‌العبور استان 

ولی الله حیاتی گفت: دستگاه‌های الکترونیکی احراز هویت به تمام مناطق اخذ رای ارسال شده و این دستگاه‌ها ضمن جلوگیری از بروز تخلفات روند انتخابات را نیز تسریع می‌کند.

حیاتی با اشاره به اعزام نیرو‌های اجرایی و ناظرین به مناطق صعب العبور استان برای اخذ رای در این مناطق افزود: صندوق اخذ رای برای ۳۹ منطقه و شعبه اخذ رای که دارای راه‌های صعب العبور هستند ارسال شده و فرآیند انتخابات از ساعت ۸ صبح در این مناطق نیز آغاز و با قوت ادامه دارد.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.