به دنبال اطلاعات صحیح باشید و به شایعات توجه نکنید

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: تا این لحظه هیچ موردی از بیماری کرونا در تربت جام و صالح آباد مشاهده نشده است اطلاعات صحیح از طریق دانشگاه در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

به دنبال اطلاعات صحیح باشید و به شایعات توجه نکنیدمحمد افکار رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت:همکاران بهداشتی و درمانی در شهرستان‌های تربت جام و صالح آباد آمادگی کافی دارند، تمهیدات لازم اندیشیده شده است و در صورت مشاهده مورد مشکوکی از بیماری به سرعت پیگیری و اطلاع رسانی می‌شود.

او ادامه داد:به منظور پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا اطلاع رسانی‌های گسترده ای از طریق روابط عمومی، سایت، کانال اطلاع رسانی پیام سلامت جام، طراحی پوستر، نصب بنر و ارسال پیامک  انجام شده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام با اشاره به ضرورت رعایت نکات بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی گفت: رعایت بهداشت فردی، شستشوی دست‌ها، خودداری از دست دادن، بغل کردن و روبوسی با دیگران بویژه با افراد دارای علائم و نشانه‌های بیماری، استفاده از ماسک در صورتیکه دارای علائمی همچون سرفه، عطسه، تنگی نفس می‌باشند، رعایت فاصله حداقل یک متر از افرادیکه دارای علائم فوق هستند، رها نکردن دستمال و ماسک‌های استفاده شده در محیط، اجتناب از دست زدن به صورت و چشم‌ها  نکاتی ضروری و مهم برای جلو گیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی است.

محمد افکار به راه‌های مقابله با استرس در هنگام شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و افزود:احساس غم، استرس سر درگمی و یا ترس و عصبانیت در هنگام بروز هر نوع بحران امری طبیعی است، با افراد قابل اعتماد دوستان و اطرافیان درباره بیماری و راه‌های پیشگیری صحبت کنید هرگز از دارو سیگار و یا سایر مواد برای کنار امدن با استرس استفاده نکنید، نگرانی و فشار روانی خود را با کاهش مدت زمان نگاه کردن و یا گوش دادن به اخبار رسانه‌های مختلف در خصوص بیماری که سبب ترس و نگرانی در شما می‌شود.
 
او ادامه داد: اگر مجبورید به خاطر بیماری در خانه بمانید حتما سبک زندگی سالم شامل تغذیه مناسب خواب و استراحت کافی و ارتباطات اجتماعی از طریق تلفن و یا شبکه‌های اجتماعی را با دوستان و خانواده رعایت کنید.
 
انتهای پیام//ز.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.