ازدحام کامیون‌ها در مرز مهران

مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: عدم مراجعه تجار عراقی و کامیون‌های آن‌ها به مرز مهران برای بارگیری کالا، باعث تجمع کامیون‌های طرف ایرانی در این مرز شده است.

ازدحام کامیون‌ها در مرز مهران

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ روح‌الله غلامی مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: مراودات تجاری ایران و عراق در مرز مهران از روز دوشنبه هفته گذشته به علت یک سری مشکلات داخلی از طرف عراق دچار اختلال شده است.

او افزود: همین موضوع سبب شده است کامیون‌های تجاری که از روز‌های گذشته در مهران مستقر هستند، نتوانند بار‌های خود را خالی کنند و همچنان در پایانه صدف نرسیده به مرز مهران به امید بازگشایی این گذرگاه بمانند.

غلامی اظهار کرد: از کامیون‌داران حامل بار مستقر در مرز مهران به ویژه کامیون‌های حامل مواد خوارکی و فاسد شدنی خواسته شده است تا زمان بازگشایی این مرز در صورت تمایل بار خود را به مبدا برگشت دهند.

او مطرح کرد: رایزنی‌های متعددی برای بازگشایی مرز مهران از طرف وزارت امور خارجه، استانداری ایلام و دیگر مسوولان کشوری و استانی با طرف عراقی برای بازگشایی و فعالیت مجدد مرز مهران در حال انجام است.

مدیر کل گمرک استان ایلام بیان کرد: مشکل عدم فعالیت تجاری در مرز مهران از جانب طرف عراقی است و به محض اینکه مذاکرات برای بازگشایی مرز به نتیجه مثبت برسد فرآیند بارگیری و انجام فعالیت‌های تجاری در این مرز از سر گرفته می‌شود.

مرز مهران تا اطلاع بعدی بسته است

پیش از این معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام اعلام کرده بود: مرز مهران تا اطلاع بعدی بسته است و کار تردد زوار و صادرات کالا در آن انجام نمی‌شود.

محمد نوذری معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام پنجشنبه هفته گذشته گفت: پایانه مرزی مهران (شهید سپهبد قاسم سلیمانی) از دو سوی مرز ایران و عراق بسته است و مردم و تجار تا اطلاع بعدی به هیچ عنوان به این مرز مراجعه نکنند.

او مطرح کرد: پیش از این و با توجه به ناآرامی‌های داخل عراق مرز مهران از طرف عراقی‌ها برای تردد اتباع ایرانی بسته بود و تنها تردد اتباع خارجی انجام می‌گرفت.

نوذری تاکید کرد: در حال حاضر این مرز از طرف ایران نیز بسته شده است و هیچگونه تردد و صادرات کالا در دو سوی مرز انجام نمی‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.