کمیاب شدن ماسک و محلول ضدعفونی کننده در شیراز

ماسک و محلول ضدعفونی کننده دست در داروخانه‌های شیراز کمیاب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با وجود اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز از توزیع روزانه ماسک در داروخانه‌ها خبر داده، ازدحام جمعیت و درخواست برای ماسک و محلول ضدعفونی کننده به حدی است که داروخانه داران ناچار به نصب اعلامیه نبود ماسک و مایع ضدعفونی شده‌اند.

محمد جواد خشنود معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اقدامات موثر برای تامین ماسک شهروندان گفت: روزانه یکصد هزار ماسک در یکی از کارخانه‌های استان فارس تولید می‌شود.

او، با تاکید بر نیاز این کارخانه به مواد اولیه بیان کرد: ماده اولیه تولید، اوایل هفته پیش رو از تهران تحویل می‌شود و ماسک‌های تولیدی از روز دوشنبه ۵ اسفند ماه قابل عرضه است.

خشنود با بیان اینکه ویروس کرونا هیچ داروی پیشگیری و یا درمانی ندارد و اشاره به تاریخچه این ویروس و شیوع آن در چین و همه‌گیر شدن آن، تصریح کرد: تمام گروه‌های سنی ضمن هوشیاری بهداشت فردی را رعایت کنند چرا که رعایت اصول بهداشتی می‌تواند سلامت ما در برابر این ویروس را تأمین کند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: فروشگاه‌های کالای پزشکی که به ویژه در خیابان صورتگر شیراز قرار دارند نیز با انبوهی از مردم برای تهیه ماسک (N ۹۵) و مایع ضدعفونی کننده دست روبه رو شده اند که به نظر می‌رسد نیاز به این موارد در پی شیوع کرونا ویروس در برخی شهر‌ها از جمله قم و اراک افزایش یافته است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار