بازار داغ فروش ماسک و مواد ضدعفونی در مشهد

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: فعالیت سه گروه گشت ویژه برای مقابله با گرانی ماسک طبی و ژل ضدعفونی کننده آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امیر دلداری مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: فعالیت سه گروه گشت ویژه برای مقابله با گرانی ماسک طبی و ژل ضدعفونی کننده در واحد‌های صنفی زیرپوشش اتحادیه‌ها آغاز شد.

او با اشاره به افزایش تقاضای عمومی برای خرید ژل، مواد ضدعفونی کننده و ماسک طبی ادامه داد: احتمال افزایش قیمت، کم‌فروشی این اقلام وجود دارد لذا اقدامات پیشگیرانه در دستور کار قرار گرفته است و بازرسان فاکتور خرید فروشندگان را با احتساب سود قانونی محاسبه کرده و در صورت مشاهده گران‌فروشی با متخلف برخورد می‌کنند.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: به منظور جلوگیری از گرانی و کم‌فروشی ماسک و ژل ضد عفونی‌کننده در سطح کلانشهر مشهد سه گروه گشت مشترک با تعزیرات حکومتی متشکل از دو بازرس اتاق اصناف مشهد شکل گرفته که از امروز سوم اسفند ماه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

دلداری افزود: اکثر واحد‌های صنفی فروشنده اقلام ضد عفونی‌کننده و ماسک طبی در خیابان‌های چمران و گلستان این کلانشهر مستقر هستند لذا نظارت بر فعالیت آن‌ها تشدید شده است.

او تصریح کرد: با وجود اعلام ورود ویروس کرونا به ایران و ابتلا برخی هموطنان در نقاطی معدود از کشور، تاکنون هیچگونه گزارشی از مشاهده افراد مبتلا به این بیماری به شدت مسری و واگیردا در خراسان رضوی و مشهد گزارش نشده است.
 

عرضه ماسک و مواد ضدعفونی باید رایگان شود

حمید رضا کریم مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی هم از اجرای طرح ضربتی بازرسی از داروخانه‌ها و مراکز توزیع ماسک و اقلام بهداشتی در این استان خبر داد و گفت: با توجه به دریافت گزارشات مردمی مبنی بر عدم عرضه ماسک‌های فیلتردار، ژل و اسپری‌های ضدعفونی در داروخانه‌ها و مراکز عرضه، از امروز طرح ضربتی بازرسی از این مراکز آغاز شده و با هر گونه گران‌فروشی و عدم عرضه این کالا‌ها برخورد می‌شود.

او ادامه داد: در شرایط فعلی برای جلوگیری از شیوع این ویروس همه دستگاه‌های اجرایی و نظارتی باید پای کار باشند و باید نسبت به عرضه رایگان ماسک و مواد ضدعفونی اقدام شود نه اینکه این اقلام کمیاب شود یا به قیمت گزاف عرضه گردد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: شهروندان می‌توانند تخلفات را در خصوص عرضه ماسک و اقلام بهداشتی به این اداره کل و شعب آن اعلام کنند تا به سرعت رسیدگی شود.
 
انتهای پیام//ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
وای بر مردم ومسئولان
آخرین اخبار