هیچ موردی از ابتلا به کرونا در خراسان رضوی گزارش نشده است

استاندار خراسان رضوی گفت: تاکنون در استان هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا گزارش نشده است.

ویروس کرونا در خراسان رضوی مشاهده نشده استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا رزم‌حسینی در جلسه کار گروه بهداشت و پدافند غیر عامل استان که در سالن اجتماعات شهید باهنر استانداری برگزار شد، گفت: این نشست به منظور آمادگی استان و هوشیاری مسئولان و نهاد‌های ذی ربط در حوزه سلامت برگزار شده است.

او با اشاره به اینکه خوشبختانه تاکنون در استان هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا گزارش نشده است، ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد به نمایندگی از تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان، مرجع هماهنگی و اطلاع رسانی در این زمینه خواهد بود.

استاندار خراسان رضوی گفت: همه دستگاه‌های نظامی، انتظامی، ارتش و سپاه در خصوص مقابله احتمالی با ویروس کرونا اعلام آمادگی کرده‌اند تا امکانات بخش سلامت خود را بسیج کنند.

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه در آستانه فرارسیدن نوروز و پیک سفر زائران به مشهد باید موضوع پیشگیری در دستورکار قرار گیرد، افزود: در مراکز تجمع جمعیت مانند حرم مطهر رضوی، مساجد و کتابخانه‌ها بنا شده است که امکانات بهداشتی به صورت رایگان تدارک دیده شود.

او تصریح کرد: همچنین در حوزه تبلیغات و آگاهی بخشی به مردم بنر‌هایی در سطح شهر مشهد نصب خواهد شد تا زائران و مجاوران از راه‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا اطلاع پیدا کنند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های ذی ربط در استان برای مقابله احتمالی با ویروس کرونا در آمادگی کامل قرار دارند، گفت: ماسک‌های بهداشتی با سهولت باید در اختیار مردم قرار گیرد تا هیچ نگرانی در این زمینه وجود نداشته باشد.

محمد حسینی بحرینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در این جلسه با تاکید بر لزوم رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، گفت: خوشبختانه همکاری‌های خوبی بین نهاد‌های دولتی و غیردولتی در مشهد وجود دارد و جای نگرانی نیست.

انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۱ ۰۲ اسفند ۱۳۹۸
دم عیدی و مسافران خیلی سخت میشه جلوگیری احتمالا کسی به ویروس مبتلا باشه و ندونه کسی.... البته خدایی ناکرده.