حال بیماران بستری در بیمارستان میناگر مساعد است

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل اعلام کرد: در صورت تایید آزمایشات مربوطه و قطعی شدن بیماری از طریق سایت وزارت و دانشگاه اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل در خصوص بیماری‌های تنفسی و کرونا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اخبار مربوط به کرونا و وضعیت شهرستان بابل بصورت کاملا شفاف و صادقانه با مردم مطرح خواهد شد و در صورت تایید آزمایشات مربوطه و قطعی شدن بیماری از طریق سایت وزارت بهداشت و دانشگاه اعلام می‌شود.

آنچه امروز ما به آن نیاز داریم، ایجاد امنیت روانی برای شهروندان و امنیت روانی برای کارکنان درمانی شهر است تا در فضای همدلی به مبارزه با این تهدید بپردازیم.

از همه مردم از جمله کارکنان، پرسنل درمانی، همشهریان و رسانه‌های شهری و استانی از مجازی و غیرمجازی می‌خواهیم از انتشار شایعات بپرهیزند و اخبار موثق و مبتنی بر حقیقت را از کانال منابع خبری وزرات بهداشت و روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل جویا شوند.

آمار‌هایی که برخی در مورد تعداد مبتلایان و فوتی‌های ویروس کرونا اعلام می‌کنند درست نیست و وزارت بهداشت صادقانه هر موردی از کرونا ویروس که اثبات شود را به مردم اعلام می‌کند.

به هر حال هر بیماری تنفسی کرونا نیست، زیرا هنوز در فصل زمستان هستیم و شیوع آنفلوانزای B تمام نشده است و از طرفی بیمار مبتلا به کرونا هم در ۹۸ درصد موارد بهبودی می‌یابد.

افرادی که به دنبال خود نمایی و عضو یابی صفحات مجازی بودند و فضا را مناسب دیدند تا با پخش کلیپ و عکس مبتنی بر حدس و گمان، اذهان و فضای روانی را ملتهب کنند، توسط پلیش فتا دستگیر شده اند.

پیام‌ها و کلیپ‌های بهداشتی و پیشگیری از بیماری کرونا از طریق سایت و کانال مجازی دانشگاه علوم پزشکی بابل منشتر شده است و از همشهریان و هم استانی هایعزیز می‌خواهیم تا با رعایت اصول بهداشتی مخصوصا با شستن مکرر دست و صورت در پیشگیری از ابتلاء به این بیماری جلوگیری کنند.

لوازم مصرفی حفاظتی برای پرسنل و بیماران آماده و در بیمارستان‌ها توزیع شده است و از نظر دارو و امکانات کمبودی در بیمارستان‌های شهر وجود ندارد.

حضور دانشجویان عزیز دانشگاه علوم پزشکی بابل در دانشگاه، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بر اساس دستورالعمل‌ها و بخش نامه‌های ارسالی از وزارت بهداشت اطلاع رسانی خواهد شد و تاکنون نامه‌ای مبنی بر عدم حضور دانشجویان در کلاس‌ها و بیمارستان‌ها صادر نشده است.

موارد منجر به فوت بیشتر در گروه‌های مسن و یا دارای بیماری‌های زمینه‌ای و یا نقص سیستم ایمنی مشاهده می‌شود و شدت بیماری زایی این ویروس از آنفلوآنزای H۱N۱ کمتر است و فقط قابلیت سرایت آن بیشتر است.

توصیه‌های عمومی مبنی بر رعایت نکات بهداشت فردی و شستشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون مایع، ضد عفونی کردن سطوح تماس، رعایت بهداشت تنفس، پرهیز در استفاده از وسایل مشترک و ضدعفونی کردن آن‌ها قبل از استفاده، پرهیز از استفاده از دخانیات با ادوات مشترک از جمله قلیان در این مورد کمک شایانی به پیشگیری، کاهش شیوع و قطع زنجیره انتقال کرونا ویروس جدید خواهد کرد.

بیمارستان میناگر جهت ارائه خدمت به بیماران احتمالی و مشکوک به کرونا ویروس آماده است و حال بیماران بستری در بیمارستان میناگر مساعد است.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار