تزریق شدید دلار به بازار ترکیه برای تقویت ارزش لیر

بانک‌های دولتی ترکیه در راستای کمک به کاهش شدت تضعیف لیر، سیل دلار را به سوی بازار‌های آنکارا سرازیر کردند.

تزریق شدید دلار به بازار ترکیه برای تقویت ارزش لیربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، بانک‌های دولتی ترکیه در راستای کمک به کاهش شدت تضعیف لیر و در بحبوحه رویارویی نظامی آنکارا با نیرو‌های تحت حمایت روسیه در سوریه، سیل دلار را به سوی بازار‌های آنکارا سرازیر کردند.

بر اساس گزارش منابع نزدیک به موضوع، موسسات و بانک‌های دولتی ترکیه برای حفظ ثبات لیر روز گذشته بالغ بر ۸۰۰ میلیون دلار به بازار تزریق کردند.

معاملات انجام شده تا پایان روز پنجشنبه کاهش ارزش لیر را تعدیل کرد. این در حالی است که لیر ترکیه با افت ۰.۴ درصدی به پایین‌ترین سطح خود در ۹ ماه اخیر رسیده و در بازار این کشور هر دلار ۶.۱۰۷۹ لیر معامله شد.

شاخص اوراق قرضه ۱۲ درصد افزایش یافت و شاخص بورس استانبول متحمل بیشترین افت در جهان شد.

درخواست آنکارا از واشنگتن مبنی بر ارسال سامانه‌های دفاع موشکی موسوم به «پاتریوت» به مرز‌های جنوبی ترکیه، بی ثباتی اخیر را در بازار ترکیه رقم زده است.

عملیات ارتش سوریه و گروه‌های مقاومت برای پاکسازی استان ادلب، آخرین مقر تروریست‌ها در این کشور، از چندی پیش آغاز شده است. همزمان با پیشروی گسترده ارتش سوریه، ترکیه نیرو‌های بیشتری به ادلب اعزام کرده و ضمن تهدید ارتش سوریه، خواستار توقف فوری عملیات نیرو‌های سوری در ادلب شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار