کرونا با اقتصاد جهان چه کرده است؟

سی‌ان‌ان گزارش داد به سبب شیوع گسترده ویروس کرونا، شرکت‌های بسیاری در سطح جهان متحمل خسارت شده‌اند.

کرونا با اقتصاد جهان چه کرده است؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گزارش داد به سبب شیوع ویروس کرونا، شرکت‌های خودروسازی برای آغاز مجدد تولید خود در چین تقلا می‌کنند. بر اساس این گزارش، گفته می‌شود شرکت‌های هواپیمایی میلیارد‌ها دلار ضرر کرده‌اند و دیگر شرکت‌ها هم شاهد نشانه‌هایی هشدار دهنده هستند.

خبرنگار سی ان ان گزارش داد اوضاع در بازار‌ها این هفته شروع به تغییر کرد، زیرا سرمایه‌گذاران در پی هشدار‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا به شدت نگران شده‌اند. این موضوع سبب شده است شرکت‌های مهم ابراز نگرانی کنند. روز جمعه، اعلام شد میزان فروش خودرو‌های چینی در هفته نخست ماه فوریه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۹۲ درصدی مواجه شده است.

این یک ضربه شدید به صنعت چین محسوب می‌شود. شرکت‌های بین‌المللی فعال در چین هم در تلاش برای رساندن سطح تولید خود به زمان قبل از شیوع ویروس کرونا هستند. شرکت نیسان روز جمعه اعلام کرد فرآیند بازگشایی کارخانه‌هایش را در مراکز نزدیک به شیوع کرونا به تعویق می‌اندازد. شرکت هوندا هم اعلام کرد تولیداتش را تا ماه مارس به تعویق انداخته است. شرکت تویوتا اعلام کرد کارخانه‌هایش تنها در یک شیفت کاری فعال خواهند بود که نصف سطح تولید قبلی این شرکت است.

بیشتر بخوانید: کرونا با اقتصاد کشورهای جنوب شرق آسیا چه کرد؟

شرکت‌های هواپیمایی از جمله شرکت‌هایی هستند که بیشترین آسیب را در این میان دیده‌اند. اتحادیه بین‌المللی حمل و نقل هوایی این هفته اعلام کرد این فرآیند سبب زیان ۲۹ میلیاردی برای شرکت‌های هواپیمایی شده است. این رقم چهار برابر رقم زیان ناشی از شیوع ویروس سارس است. در حالی که تأثیرات اقتصادی ناشی از این روند ممکن است موقتی باشد، اما نشانه هایش در حال نمایان شدن است. شاخصه‌های مرتبط با فعالیت‌های تجاری روز جمعه نشان دهنده بیشترین کاهش از سال ۲۰۱۴ در ژاپن است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار