آزادی ۲۲۸ مددجوی محکوم مالی در ۱۱ ماهه سال جاری در یزد

رئیس ستاد دیه استان یزد از آزادی ۲۲۸ مددجو محکوم مالی در۱۱ ماهه سال جاری خبر داد.

اسلام افشون رئیس ستاد دیه استان یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،گفت: در یازده ماه سال جاری برای آزادی ۲۲۸ نفر محکومین مالی جرائم غیر عمد بالغ بر۸۲۸ میلیارد ریال نیاز بود که با تلاش ستاد دیه استان بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال از این مبلغ پرداخت شد.

او افزود: به همت اعضاءکمیته صلح و سازش این ستاد حدود ۷۶۸ میلیارد ریال از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ گردید و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ ۶۰ میلیارد ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۲۲۸ نفر و بازگشت آن‌ها به آغوش خانواده فراهم گردید.

رئیس ستاد دیه استان یزد ادامه داد: در بهمن ماه امسال تعداد ۴۴ مددجو جرائم غیر عمد از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند که برای رهایی این ۴۴ محکوم مبلغ ۱۹۵ میلیارد ریال نیاز بود که مبلغ ۱۷۷ میلیارد ریال از این مبلغ را از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ گردید و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ ۱۸ میلیارد ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۴۴نفر و بازگشت آن‌ها به آغوش خانواده فراهم گردید.

افشون بیان کرد: یکم تا هجدهم اسفند ماه سال جاری که با میلاد مولای متقیان امام علی (ع) مصادف گردیده، طرح همای رحمت برای آزادی مددجویان جرائم غیر عمد در استان یزد اجرا می‌شود.

او ادامه داد: هدف از اجرای این طرح را تلاش برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و آموزش و فرهنگسازی به منظور پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها و همینطور کمک برای آزادی این مددجویان بیان نمود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.