آغاز مرحله دوم طرح واکسیناسیون تب برفکی در دام سنگین

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان بشرویه گفت:همزمان با سراسر کشور ایمن سازی جمعیت دام سنگین با عملیات واکسیناسیون با استفاده ازدو اکیپ به مدت ۳۰ روز کاری انجام می‌گردد.

 عبدی رییس شبکه دامپزشکی شهرستان بشرویه  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، از آغاز فاز سوم  واکسیناسیون سراسری و رایگان تب برفکی در جمعیت دام سنگین شهرستان خبر داد.

او افزود: بیماری تب برفکی یکی از بیماری‌های ویروسی مسری دام است که در صورت شیوع، خسارات اقتصادی فراوانی را به واحد‌های پرورش دام وارد می‌ کند.

عبدی ادامه داد: در برنامه‌های دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور به منظور مقابله با این بیماری اجرای همزمان واکسیناسیون تب برفکی در سراسر کشور در دستور کار قرار دارد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان بشرویه اظهار کرد: زمان اجرای مرحله دوم تب برفکی در جمعیت گاو و گوساله واحد‌های پرواری صنعتی، روستایی و عشایری در شهرستان  از بیستم بهمن شروع و به مدت ۳۰ روزکاری  اجرا خواهد شد.

او با بیان اینکه  به منظور اجرای کامل مرحله دوم طرح واکسیناسیون تب برفکی با بسیج امکانات و نیرو‌های خود در بخش دولتی   اقدام به ساماندهی اکیپ‌های عملیاتی کرده افزود: پیش‌بینی می‌شود 3 هزار راس گاو و گوساله در این عملیات زیر پوشش واکسیناسیون قرار گیرند.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان بشرویه اظهار کرد: به دامداران توصیه می‌شود در زمان اجرای عملیات مایه کوبی تب برفکی از خرید، فروش و نقل و انتقال کنترل نشده دام و همچنین تردد پرسنل و ماشین‌آلات بین واحد‌ها خودداری کرده و ضمن همکاری با اکیپ‌های واکسیناسیون نسبت به اعمال شرایط بهداشتی در واحد‌های دامی اقدام کنند.

انتهای پیام / ط ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.