کره جنوبی کاردار رژیم صهیونیستی را احضار کرد

وزارت خارجه کره جنوبی کاردار سفارت رژیم صهیونیستی را در اعتراض به منع ورود گردشگران کره‌ای به تل‌آویو فراخواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی القدس العربی، وزارت امور خارجه کره جنوبی امروز یکشنبه کاردار سفارت رژیم صهیونیستی را در اعتراض به منع ورود گردشگران کره جنوبی به تل‌آویو از بیم شیوع ویروس کرونا احضار کرد.

شبکه «کان» اعلام کرد: این اقدام پس از ممانعت اسرائیل از ورود ۱۳۰ شهروند کُره‌ای پس از ورود به فرودگان بن گورین در تل‌آویو اتخاذ شد.

وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد: ما مراتب تأسف خود را به اسرائیل به خاطر این تصمیم ابلاغ کرده‌ایم و از آن خواسته‌ایم این کار را مجددا تکرار نکند.

روزنامه یدیعوت آحارانوت اعلام کرد:کُره‌ای‌ها به اسرائیل اطلاع داده‌اند که تل‌آویو این تصمیم‌ را بدون هشدار قبلی اتخاذ کرده است. این روزنامه نوشت ۱۶۰۰ گردشگر از کُره جنوبی همچنان در فلسطین اشغالی هستند.

سئول در این باره گفت: با گردشگران کره جنوبی در اسرائیل به شیوه بدی رفتار می‌شود و آن‌ها را از هتل‌ها بیرون کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی چندی پیش در فوریه جاری ۱۲ سرباز پلیس گارد مرزی را پس از اینکه یک هیئت کره جنوبی را هنگام بازدید از حرم ابراهیمی در شهر الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری اشغالی همراهی کرده بودند، از کار برکنار کرد.

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی روز گذشته از برکناری ۹۹ نفر خبر داد و گفت: «مشخص شده که این افراد همراه هیئت کُره‌ای بودند که از اسرائیل و سرزمین‌های اشغالی فلسطین بازدید کرده اند، زیرا در بین این افراد ابتلا به ویروس جدید کرونا ثبت شده است.

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: یک هیئت متشکل از ۷۷ گردشگر کره جنوبی از هشتم تا پانزدهم فوریه به اسرائیل سفر کرده‌اند، اما هنگام بازگشت آن‌ها به کشورشان مشخص شد ۹ نفر از آن‌ها مبتلا به ویروس کرونا بوده‌اند.

بر اساس این بیانیه، گردشگران کره جنوبی از بسیاری از کلیسا‌ها دیدن کرده‌اند و در چند هتل اسرائیل از جمله شهر‌های قدس، ناصره، بحر المیت، بئر السبع و الخلیل اقامت داشته‌اند.

رژیم صهیونیستی روز جمعه از شناسایی نخستین زن شهرک نشین مبتلا به ویروس کرونا خبر داد و گفت: این زن از کشتی گردشگری «پرنسس الماس» بازگشته است که اکنون در شهر «یوکوهاما» ژاپن در قرنطینه قرار دارد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار