نزدیک به ۲۰۰ دانش آموز در فلسطین اشغالی که با چند گردشگر کره جنوبی تماس داشته‌اند، از بیم آلوده شدن به ویروس کرونا در قرنطینه قرار گرفتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت آموزش رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد نزدیک به ۲۰۰ دانش آموز در فلسطین اشغالی که با چند گردشگر جنوبی تماس داشته اند، از بیم آلوده شدن به ویروس کرونا در قرنطینه قرار گرفتند.

طبق بیانیه وزارت آموزش رژیم صهیونیستی، این دانش آموزان که شمارشان ۱۸۰ نفر اعلام شده و متعلق به سه مدرسه بودند، اخیرا در یک اردوی تفریحی آموزشی با زائران مسیحی که از کره جنوبی آمده بودند، تماس داشته اند. ۱۸ نفر از این کره ای‌ها پس از بازگشت به کشورشان مشخص شد که به ویروس کرونا آلوده هستند.

به همین علت وزارت آموزش به این ۱۸۰ دانش آموزش، ۱۸ معلم و یک نگهبان که دانش آموزان را همراهی می‌کرد، دستور داده است به مدت دو هفته خود را در خانه هایشان قرنطینه کنند.

وزارت بهداشت اسرائیل روز شنبه با انتشار فهرست مکان‌هایی که گردشگران کره جنوبی در آنجا تردد داشته اند از افرادی که با این گردشگران تماس داشته اند خواست خود را قرنطینه کنند و با مقامات وزارت بهداشت تماس بگیرند.

مقامات وزارت بهداشت اسرائیل روز جمعه از مشاهده اولین اسرائیلی مبتلا به ویروس کرونا خبر دادند. این فرد زنی است که در کشتی تفریحی دایاموند پرنسس در ژاپن حضور داشته است. وی این هفته پس از پایان دوره قرنطینه کشتی تفریحی به اسرائیل بازگشت.

حدود ۲۰۰ مسافر غیراسرائیلی یک هواپیما که از سئول برخاسته بود، روز شنبه موفق نشدند در فرودگاه بن گورین اسرائیل پیاده شوند چرا که مقامات وزارت بهداشت اسرائیل برای مبارزه با شیوع احتمالی ویروس کرونا تدابیر پیشگیرانه جدیدی به اجرا گذاشته و ورود مسافران خارجی را به اسرائیل محدود کرده اند.


بیشتر بخوانید: کره جنوبی کاردار رژیم صهیونیستی را احضار کرد


شیوع بیماری کرونا تاکنون بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ قربانی گرفته و بیش از ۷۷ هزار نفر را در چین مبتلا کرده است. ۱۱۰۰ مورد ابتلا به این بیماری نیز خارج از چین گزارش شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار