ثبت نام کارگران و کارفرمایان در سامانه روابط کار آغاز شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از آغاز ثبت نام کارگران و کارفرمایان در سامانه روابط کار خبر داد و گفت: نام نویسی در این سامانه برای دریافت خدمات غیرحضوری ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  علی آشتاب مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه ثبت نام کارگران و کارفرمایان در سامانع جامع روابط کار آغاز شده است، اظهارداشت: نام نویسی در این سامانه، جهت دریافت خدمات غیرحضوری الزامی است.

او گفت: به منظور استفاده از خدمات سامانه جامع روابط کار، کارگران و کارفرمایان با یک بار مراجعه به یکی از دفاتر پیشخوان دولت و ارائه کارت ملی نسبت به ثبت نام در سامانه مذکور و دریافت نام کاربری و رمز عبور اختصاصی اقدام نمایند و پس از آن ضرورتی به مراجعه حضوری در ادارات تعاون، کار ورفاه اجتماعی وجود ندارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: فرد می‌تواند با استفاده از نام کاربری و رمز عبور که از طریق ثبت نام در دفاتر پیشخوان دریافت کرده، درخواست خود را پیگیری کنند.

آشتاب با اشاره ه به راه اندازی سامانه جامع روابط کار خاطرنشان کرد: این سامانه خدمات مختلفی را در حوزه معاونت روابط کار (بازرسی کار، تشکلات کارگری و کارفرمایی، روابط کار، بیمه بیکاری، مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار و ...) به جامعه هدف ارائه می‌کنند.

او اظهار داشت: ایجاد شفافیت در اطلاعات مربوط به جامعه کارگری و کارفرمایی، کاهش بروکراسی اداری، تسریع در روند رسیدگی و پیگیری امور مربوط به روابط میان کارگر و کارفرما، جلوگیری از تخلفات کارفرمایان در برابر حقوق کارگران از جمله اهداف راه اندازی این سامانه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان دسترسی به سامانه برای تمامی بازیگران جامعه کارگری و کارفرمایی از طریق کد کاربری و رمز عبوری که دریافت خواهند کرد و دسترسی دولت به اطلاعات و مشخصات کارگران و کارفرمایان را از دیگر اهداف راه اندازی سامانه روابط کارعنوان کرد.

آشتاب اذعان داشت: سامانه جامع روابط کار از طریق آدرس اینترنتی http://prkar.mcls.gov.ir قابل دسترس است و کارگران و کارفرمایان پس از تشکیل پرونده در دفاتر پیشخوان دولت می‌توانند اطلاعات خود را با ورود به سامانه ثبت کنند.

او  افزود: در راستای اجرای بند «ب» ماده ۶۷ قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر تکلیف دستگاه‌های اجرایی بر الکترونیکی کردن فرایند‌ها و به منظور کارآمدی هر چه بیشتر خدمات الکترونیکی و افزایش تعامل پذیری بین دولت و آحاد جامعه، معاونت روابط کار وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی همگام با سیاست‌های دولت تدبیر و امید و به منظور مدیریت و نظارت هر چه بیشتر بر اجرای قانون کار و تنظیم روابط کار از طریق الکترونیکی کردن فرایند‌های حوزه روابط کار در محدوده مشمولین قانون کار، اقدام به تهیه سامانه جامعه روابط کار کرده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۴:۱۱ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
کار رانندگی دارای گواینامه پایه دو در خدمت هستم کار دولتی یا سپاه پاسداران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
سلام کارگر مستمر بگیر تامین اجتماعی فارس سوریان بوانات با ۶۶ سال سن وشش نفر عضو خانواده وحقوق ۶۰۰ هزار تومان عیال وار وهیچ گونه در آمد دیگر وآبرومند با این حقوق چگونه زندگی کنم عاجزانه تقاضای رسیدگی بیکار وبدون منبع درآمد