جعفرزاده در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

گرجستان و ترکیه مرز‌های هوایی را بر روی پرواز‌های ایران بستند/ اخذ تمهیدات لازم برای بازگرداندن اتباع ایرانی

سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: گرجستان و ترکیه مرز‌های خود را به دلیل شیوع ویروس کرونا بر روی پرواز‌های ایرانی بسته اند.

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه گرجستان و ترکیه مرز هوایی خود را بر روی پرواز‌های ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا بسته اند گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت کشور‌های گرجستان و ترکیه تمامی مرز‌های هوایی بر روی ایران تا اطلاع ثانوی بسته شده است.

او اظهار کرد: سازمان هواپیمای کشوری در حال برنامه ریزی و رایزنی برای انجام پرواز‌های بدون مسافر برای بازگرداندن مسافران از کشور‌های ترکیه و گرجستان است. این اقدامات از سوی کشور‌های خواننده ترکیه و گرجستان مقطعی است و بلافاصله با برطرف شدن مشکل ویروس کرونا پرواز‌ها به حالت عادی بازگردانده خواهد شد.

او افزود: پیش از این کشور‌های کویت و عراق تمامی مرز‌های هوایی خود را برای انجام پرواز از سوریه به ایران بسته بودند که امروز کشور گرجستان و ترکیه هم اضافه شدند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور افزود: مسافران ایرانی و اتباعی که در کشور‌های گرجستان و ترکیه هستند نگران بازگشت به ایران نباشند.

او با اشاره به اینکه سازمان هواپیمایی کشوری تمامی تمهیدات لازم برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را در تمامی پرواز‌ها در دستور کار خود قرار داده است.

این مقام مسئول بیان کرد: سازمان هواپیمایی کشوری در تمامی فرودگاه‌های کشور اقدامات لازم برای ارائه گواهینامه سلامت مسافران را انجام می‌دهد.

جعفرازده اظهارکرد: براساس انکس‌های ۱۹ گانه ایکائو، اقدامات سازمان هواپیمایی کشوری در سه حوزه فرودگاهها، پرواز‌ها و پرسنل فرودگاهی و پروازی برمبنای دستورالعمل وزارت بهداشت و همه فرایند‌های آن در حال اجراست.

او تصریح کرد: سازمان جهانی هواپیمایی کشوری و سازمان جهانی بهداشت هر دو نهاد‌های وابسته به سازمان ملل هستند که در این رابطه در مواقع لازم بخشنامه‌هایی را به کشور‌ها ابلاغ می‌کنند در کنار آن دستگاه‌های مسئول خود را مکلف می‌دانند در کنار سایر دستگاه‌ها همکاری لازم را با وزارت بهداشت داشته باشند.

او افزود: در این ایام هر گونه ابلاغیه ایی که وزارت بهداشت ضرورت می‌دانست در جهت اقدامات پیشگیرانه به سازمان ابلاغ و سازمان نیز مجموعه‌های تحت نظارت خود را ملزم به اجرای دستورالعمل‌های مذکور کرده است. از جمله بخشنامه‌های پزشکی، دستورالعمل‌های مقابله با این ویروس و کلاس‌های آموزشی برای کروی پروازی، راهنمای ضد عفونی هواپیما اعم از بدنه، صندلی‌ها و میز‌های غذا خوری، کمربند ایمنی، سرویس‌های بهداشتی و وسایل حفاظتی نیز با همکاری وزارت بهداشت و توزیع فرم‌های خوداظهاری بین مسافران در حال اجراست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
با سلام و احترام خدمت همه عزیزان ضمن رعایت بهداشت فردی و توصیه های بهداشتی از رسول خدا (ص) روایت شده است که هر که در صبح هفت مرتبه بخواند این دعای دفع بلا را در آن روز از بلاها محفوظ باشد .
«فَاللَّهُ خَیْرٌ حافِظاً وَ هُوَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِینَ‏. إِنَّ وَلِیِّیَ اللَّهُ الَّذِی نَزَّلَ الْکِتابَ وَ هُوَ یَتَوَلَّی الصَّالِحِینَ. فَإِنْ تَوَلَّوْا فَقُلْ حَسْبِیَ اللَّهُ لا إِلهَ إِلَّا هُوَ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَ هُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِیمِ»
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
به احتمال بسیار بالا توی اون کشور ها هم کرونا اومده اما یا آمار ندارند و یا اینکه مخفی می کنند . (به علت صنعت توریست و گردشگری و ...)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
به احتمال بسیار بالا توی اون کشور ها هم کرونا اومده اما یا آمار ندارند و یا اینکه مخفی می کنند . (به علت صنعت توریست و گردشگری و ...)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۹ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
عبارت «ابلاغیه ای» زبان فارسی هست،
و عبارت «ابلاغیه ایی» در زبان فارسی، به صورت کلمات با ادبانه‌ای خونده نمیشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
کار خوبی کردند به جان ملت شان ارزش قائلند .
اینجا طرف میگه به درک کشته می شوند هر کس گرفت معدوم کنید!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
اروین
۲۳:۳۸ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
یاد بگیرید از گرجستان و ترکیه و عراق و افغانستان که برای حفظ سلامت مردم کشورن به موفع عمل کردن حداقل ولی دولت ایران چی؟ تا همین چند روز پیش شرکت ماهان بر ای چین پرواز داشت حالا معلوم نیست شاید هنوز هم داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
باید به درایت مسئولان کشورهای همسایه افرین گفت چراکه جان مردم کشورشان برای انها در اولویت است. این مسئولان با سیاست هایشان اقتصاد و اینده ایران را نابود کردند و سفره ما مردم را کوچک کردند و حالا با این بی تدبیریشان مستقیما جان مردم را هدف قرار داده اند. در این شرایط ما مردم خودمان باید رعایت نکات ایمنی و بهداشتی راکنیم چراکه مطمئنا مراکز بهداشتی و کادر پزشکی بدلایل اقتصادی توانایی کافی در خدمت رسانی به مردم را نخواهند داشت. ما مردم خودمان باید از بروز فاجعه انسانی که منشا ان عدم دور اندیشی و شعارزدگی تک تک مسئولان بی خاصیت ملت است جلوگیری کنیم. به امید انکه مردم این همیکاری را داشته باشند. تا با کمک یکدیگر بر این بیماری غلبه کنیم. انشاالله.
Switzerland
سید فروزان
۲۲:۱۴ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
بعد از چین و ایران و نوبت روسیه روسیه ، عراق و سوریه خواهد بود برای پخش ویروس
امریکائیها وقتی مردانه نتوانند حریف بشوند ، به اقدامات نامردانه روی میاورند
بمب‌های اتمی بر سر ژاپن و کشتار بوسیله ناپالم در ویتنام بهترین شاهد سیاست کثیف یانکیها است
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی وطن پرست
۲۱:۵۹ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
خدا رو شکر تحریمها کم بود دیگه ارتباطمون زمینی و هوائی و دریایی هم قطع شد صد رحمت به کره شمالی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
عوضش ما همچنان برادران چینی خود را با آغوش باز میپذیریم
Iran (Islamic Republic of)
جیر جیر
۲۱:۵۰ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
گرجستان و ترکیه مرز‌های هوایی را بر روی پرواز‌های ایتالیا رو هم بستند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
به نظر بیشتر خصومت با ایران باشه تا کنترل بیماری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
از ایرانی ها نفرت دارند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۰۰ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
انشالله که زودتر این بیماری رفع بشه و همه مریض ها شفا پیدا کنند
و چند مسول دلسوز سر کار بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
ظرف حدود پنج ماه گذشته ۲۹ میلیون نفر در ایالات متحده امریکا به آنفولانزا مبتلا شدند ، ۲۸۰ هزار نفر بستری و ۱۶ هزار نفر مردند . آیا این دو کشور پروازها به امریکا را لغو کردند ؟؟!!! از اینجا باید دوست و دشمن را تشخیص داد تا از پشت خنجر نخوری .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۷ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
خب عزیزم کرونا یک ویروس خطرناکیه که داروش ساخته نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
پس آنفولانزا که ۱۶۰۰۰ کشته داده خطرناک نیست یا دارو داشته که اینهمه کشته شدند . طی دو ماه نیم گذشته در چین با اونهمه جمعیت تنها حدود دو هزار نفر از کرونا مرده اند . واقعیت اینه که کرونا بیشتر ویروس سیاسی است تا بهداشتی پزشکی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
چکارشون دارید که برشون گردونید
اینجا کرونا اومده نه اونجا
یا میخواهید اونا از این قافله عقب نمونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۷ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
اینا شما میگی اون بیچاره ای که اونجا سر گردونه و دلش میخواد برگرده خونش مثل جنبعالی فکر نمیکنه خیلی ها برای کاری رفتن و نتونستن برگردن خدا کمکشون کنه
آخرین اخبار