هیرمند گرمترین شهر کشور شد

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته هیرمند با بیشینه دمای ۳۰.۳ درجه سلسیوس گرمترین شهر کشور شد.

هیرمند گرمترین شهر کشور شدمحمود دیانتی  معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:: عسلویه در استان خوزستان پس از هیرمند با دمای ۳۰.۲ درجه سلسیوس دومین شهر گرم کشور شده است.

او  با بیان اینکه روند افزایش دما در روز‌های آینده در سطح استان بیشتر می‌شود، افزود: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی انتظار می‌رود در سه روز آینده بیشینه دمای هیرمند به ۳۱ درجه سلسیوس نیز برسد.

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در روز‌های آینده افزایش دما در زاهدان نیز قابل توجه است به طوریکه انتظار می‌رود دمای این شهر به محدوده ۲۷ درجه سلسیوس نیز برسد.

دیانتی با بیان اینکه از دوشنبه تا چهار شنبه افزایش ابر در استان رخ می‌دهد، گفت: از سه شنبه وزش باد و گردوخاک در مناطق غربی و از روز چهار شنبه در زاهدان و سایر مناطق مرکزی آغاز می‌شود که پیامد آن خیزش گردوخاک، کاهش دید و کیفیت‌ها و افزایش موقتی دما است.

او  تصریح کرد:با توجه به محدوده وزش باد انتظار می‌رود کاهش دید در محور‌های مواصلاتی زاهدان- نهبندان، زاهدان- بم و ایرانشهر- بم قابل توجه باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود در زمان غبارآلود شدن هوا از تردد غیر ضروری در فضای باز خودداری و در تردد‌های جاده‌ای احتیاط شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار