نشست مسجدی با وزیر بهداشت عراق پیرامون کرونا

سفیر کشورمان در بغداد با وزیر بهداشت عراق پیرامون مقابله با گسترش ویروس کرنا نشستی برگزار کردند.

مسجدیبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج مسجدی سفیر، معاونین وزیر بهداشت و هیئت همراه ایرانی با وزیر بهداشت عراق و معاونین او نشستی با محوریت مقابله با کرونا برگزار کردند.

 در این رایزنی ها مقرر شد که با توجه به اینکه کشور عراق امکانات و پتانسیل کافی برای پیشگیری‌های لازم در کنترل ویروس کرونا را ندارد، به مدت ۲ هفته ورود مسافرین و زوار ایرانی از مرز‌های زمینی ممنوع است.

  همچنین پیشنهاد باز شدن مرز‌های هوایی از طرف ایران به طرف عراقی داده شد که قرار است طرف عراقی تا ۴۸ ساعت آینده نظر نهایی خود را اعلام کند.

علاوه براین در نشستی که با حضور سفیر کشورمان برگزار شد، هیئت‌های دیپلماسی و افراد وابسته به سفارت و نمایندگی‌های ایران در عراق از قانون ممنوعیت ورود مستثنی بوده و مجاز به ورود هستند.

در ادامه مقرر شد تا کمیته مشترکی بین وزارتخانه‌های بهداشت دو کشور تشکیل شود که به صورت روزانه تبادل اطلاعات را انجام داده و در صورت بهبود اوضاع نسبت به بسته بودن مرز‌ها تجدید نظر شود.

همچنین برای کارمندان ایرانی نمایندگی‌های جمهوری اسلامی در عراقی که فاقد گذرنامه سیاسی وخدمت هستند، مجوز لازم ورود برابر لیست از اداره اقامت وزارت کشور عراق توسط وابستگی نظامی جمهوری اسلامی ایران اخذ خواهد شد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار