افزایش ساعات کاری در چهار مرکز بهداشتی درمانی یزد/ هنوز موردی از کرونا در یزد مشاهده نشده است

معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: تا صبح امروز دوشنبه موردی از ابتلاء به ویروس کرونا در استان یزد مشاهده نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ، محمدرضا دهقانی معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: در صورتی که علائمی نظیر تب، تنگی نفس، سرفه در خود مشاهده کردید سریعا به پزشک مراجعه کنید.

او افزود: تا صبح امروز دوشنبه هنوز موردی از کرونا در یزد مشاهده نشده است.

دهقانی از افزایش ساعات کاری در چهار مرکز بهداشتی درمانی یزد خبر داد و ادامه داد: مرکز درمانی نیکوپور، رحمت آباد، خیرآباد و جوی هرهر علاوه بر شیفت صبح در شیف عصر نیز آماده خدمات رسانی به شهروندان یزدی هستند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد همچنین گفت: بزودی در مراکز جامع سلامت استان پکیج‌های رایگان مواد ضدعفونی کننده در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

دهقانی افزود: این ویروس در ۹۰ درصد موارد ابتلاء به صورت خفیف خود را نشان خواهد داد و ۱۰ در صد حادتر نیز مربوط به افرادی است که بیماری‌های زمینه‌ای دارند.

او ادامه داد: کرونا یک بیماری ویروسی است و مرگ و میر آن حتی کمتر آنفلوآنزای H۱N۱، در مبتلایان است.

دهقانی با بیان اینکه تا حد ممکن باید از دست دادن و روبوسی خودداری کرد و از تردد غیرضروری در مکان‌هایی که احتمال ابتلا به بیماری کرونا در آن بالاست، خودداری کرد، افزود: افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند نیز در این مکان‌ها حاضر نشوند.

ابتلای به ویروس کرونا از ابتدای سال میلادی جدید در چین شروع شد و هم اکنون ۳۰ کشور دنیا درگیر این بیماری شده اند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار