مردم از تجمع در آرامستان‌های تبریز خودداری کنند

سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز با صدور اطلاعیه از مردم خواست در صورت امکان تا پایان هفته از تجمع در آرامستان‌های سطح شهر خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ، سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز با صدور اطلاعیه از مردم خواست در صورت امکان تا پایان هفته از تجمع در آرامستان‌های سطح شهر خودداری کنند.

در این اطلاعیه که روز دوشنبه صادر شده آمده است، با توجه به در پیش بودن مراسم لیله‌الرغائب، سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز برخود وظیفه می‌داند با فراهم کردن مقدمات این آیین، بر توصیه‌های وزارت بهداشت برای لغو مراسم‌های غیرضروری تاکید کند.

در این اطلاعیه آمده است، همانگونه که مردم مطلع هستند در پی مشاهده مواردی از مبتلایان کرونا در کشور، مراجع ذیصلاح ضمن تاکید بر لزوم مراقبت‌های بهداشتی و سلامتی بر عدم حضور در مراسم‌ها و تجمعات غیرضروری توصیه می‌کنند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است گرچه این سازمان در حد توان و ظرفیت، نسبت به فراهم کردن شرایط رفت و آمد تمهیداتی اتخاذ می‌کند، اما بر اساس تاکید برخی مراجع تقلید توصیه‌های وزارت بهداشت در این خصوص حجت است.

در این اطلاعیه آمده است، بر اساس شواهد موجود، آیین حضور در مزار اموات همزمان با لیله الرغائب، سنتی دیرینه مختص شهر تبریز و برخی مناطق آذربایجان بوده و یک مراسم توصیه شده مذهبی به شمار نمی‌آید.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.