تاثیر شیوع کرونا بر قوانین مرزی قاره اروپا

افزایش سریع تعداد مبتلایان به کرونا در ایتالیا، بر سیاست‌های کلی قاره سبز علی‌الخصوص قوانین مرزی تاثیر گذاشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی نیویورک تایمز، با ابتلای نزدیک به ۱۵۰ ایتالیایی به ویروس کرونا و تعطیل شدن دستکم ۱۰ شهر این کشور، اروپا با نخستین مورد از شیوع گسترده ویروس کرونا مواجه است.

تا روز جمعه ۳ نفر در ایتالیا به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند و میزان مبتلایان آن با سرعت در حال افزایش است. در حال حاضر، مدارس، رویداد‌های ورزشی، فرهنگی و ... در شهر‌های بزرگ ایتالیا لغو شده است و برخی شهر‌های این کشور فعالیت‌های اقتصادی خود را تعطیل کرده‌اند یا به صورت موقت ادامه می‌دهند. گفته می‌شود این بزرگترین چالش اجتماعی در ایتالیا پس از بحران مهاجرت در سال ۲۰۱۵ است.

تاثیر شیوع کرونا ویروس بر قوانین مرزی قاره اروپا

افزایش سریع تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در ایتالیا، بر سیاست‌های کلی قاره سبز به خصوص قوانین مرزی نیز تاثیر گذاشته است. تا پیش از انتشار ویروس کرونا در ایتالیا، مرز‌های میان کشور‌های اروپایی کاملا نامرئی بود؛ به عبارت دیگر، مرز مفهوم چندانی برای کشور‌های اروپایی نداشت و به رغم مرزبندی کشورها، یکپارچگی بر اروپا حکم فرما بود. این در حالی است که با ایجاد شرایط اضطراری ناشی از شیوع ویروس کرونا در ایتالیا و احتمال انتشار این ویروس به دیگر کشور‌های اروپایی، تدابیر شدیدی در مرز‌های میان آن‌ها اندیشیده‌ شده است. کشور‌های اروپایی به منظور مقابله با انتشار این ویروس اقدامات ریاضتی را اتخاذ کرده و مرز‌های خود را با همسایگانشان به حالت نیمه بسته نگه داشته‌اند.

        بیشتر بخوانید:

مقامات اتریشی پیشتر قطاری را که با ۳۰۰ مسافر از ایتالیا عازم اتریش و آلمان بود، متوقف کردند تا مسافران آن را از لحاظ ابتلا به بیماری آزمایش کنند. در فرانسه علاوه بر افزایش سطح خدمات بهداشت و درمان، آزمایش افراد به طور چشمگیری بالا رفته است. مسافران در فرودگاه‌های کشور‌های مختلف اروپایی به دقت آزمایش می‌شوند و در صورت مشاهده علایم مشکوک به مراکز ویژه منتقل می‌شوند.

بروز چنین شرایطی کافیست تا اروپا چشم بر روی برخی از سیاست‌های کلی خود در برابر کشور‌های عضو ببندد تا این بحران را بدون تلفات گسترده به پایان برساند.

همچنین کمیسیون ملی بهداشت چین روز گذشته ۱۵۰ مورد جدید از جان باختگان را تایید کرد که با احتساب موارد قبلی در حال حاضر ۲۵۹۲ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده و ۷۷ هزار و ۱۵۰ نفر نیز به این ویروس مبتلا شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار