فرماندار شهرستان زرند گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ گونه موردی از ویروس کرونا در شهرستان زرند مشاهده نشده است.

هیچ  موردی از کرونا در زرند مشاهده نشده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی صادق زاده فرماندار شهرستان زرند در نشست شورای سلامت با تاکید بر کنترل جو روانی ایجاد شده به ویژه در فضای مجازی افزود: نباید به افرادی که در این زمینه تخصصی ندارند اجازه اظهار نظر داده شود.

فرماندار زرند بر نگران نبودن شهروندان تاکید کرد و اظهار داشت: به هیچ وجه تحت تاثیر پیام‌های فضای مجازی قرار نگیرند، بلکه نکات بهداشتی که بسیار ساده است و مهمترین آن شستن دست با صابون مایع است را حتما رعایت کنند ان شاءالله شاهد هیچ مشکلی در این شهرستان نخواهیم بود.

او گفت: مردم اخبار را از رسانه‌های دیداری و شنیداری معتبر پیگیری کنند و به اخبار فضای مجازی توجه نکنند .

او ادامه داد: در حوزه بهداشت می‌توان با پیشگیری و رعایت بهداشت فردی از هزینه‌های سنگین درمان جلوگیری کرد.

صادق زاده از آمادگی شهرستان و کلیه دستگاه‌های اجرایی جهت مقابله با ویروس کرونا خبر داد و اظهار کرد: نقش رسانه‌ها در تنویر افکار عمومی و آرامش بخشی به جامعه بسیار با اهمیت است.

علی رشیدی رئیس شبکه بهداشت و درمان زرند هم گفت ویروس کرونا ویروسی است که ۸۰ درصد مبتلایان به آن بدون داشتن علائم و مراجعه به پزشک بهبود پیدا می‌کنند و درصد بسیار کمی مبتلایان به کرونا دارای علائم شدید هستند که نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند.

او با اشاره به مدیریت فضای مجازی و مسائل مطرح شده در این رابطه گفت متاسفانه بسیاری از مطالبی که در فضای مجازی مطرح میشود صحت ندارد و بیشتر باعث نگرانی مردم شده است.

 هاشمی رئیس بیمارستان تامین اجتماعی امام علی ع زرند هم گفت: این بیمارستان آمادگی کامل را برای مقابله و پیشگیری از این بیماری را دارد و تا حد ممکن از شیوع آن جلوگیری می‌کنیم.

ماشاالله عربپور رئیس مرکز بهداشت زرند هم با تاکید بر اینکه اگر همه مردم بهداشت فردی خود را به خوبی انجام دهند جای هیچ گونه نگرانی نیست.

او گفت: فضای جامعه باید به سمتی باشد که مردم اقدامات بهداشتی را انجام دهند نه اینکه به دنبال تهیه ماسک باشند.

عربپور گفت: ضرورت دارد مردم به نکات آموزشی رعایت بهداشت فردی و نحوه شستشوی دست‌ها با مایع ضد عفونی کننده توجه بسیار ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.